پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت سیم کارت نسل سوم را 120 هزار تومان بیان کرد و گفت:

شرکت اپراتور سوم طبق پروانه باید 9 ماه بعد از فعال شدن قرارداد، سیم کارت‌ها را به متقاضیان تحویل دهد. به گزارش واحدمرکزی خبر، رضا تقی پور در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: قبل از پایان امسال، سیم کارت نسل سوم به مردم واگذار شود.

وی تماس تصویری را از ویژگی‌های خاص این شبکه ارتباطی بیان کرد و افزود: خدمات ارزش افزوده و پهنای باندی که برای دولت الکترونیک، ارتباط با شبکه ملی اینترنت، همچنین دریافت خدمات بانکی و پرداخت الکترونیکی نیاز است در این شبکه به وفور قابل ارائه خواهد بود.

تقی پور درباره تعرفه مکالمه با سیم کارت نسل سوم نیز گفت: تعرفه ها هم به محض اینکه درخواست کنند باید در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تصویب شود.

وی درباره تفاهم نامه وزارت ارتباطات با وزارت صنایع در زمان تصدی سلیمانی، مبنی بر ارائه سیم کارت نسل سوم با گوشی ایرانی گفت: درگذشته صحبت‌هایی بوده است اما این الزام در پروانه اپراتور سوم وجود ندارد که حتما سرویس های خود را با گوشی های ساخت داخل ارائه کند، از طرفی مجبور کردن کاربران برای استفاده از گوشی های داخلی کار سختی است.

تقی پور درباره افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت نیز گفت: این موضوع هنوز به کمیسیون تنظیم مقررات نرسیده، بلکه شفاهی مطالبی بیان شده است و دو گزارش هم برای ما فرستاده اند که این تعرفه مناسب نیست اما باید طبق پروانه با جزئیات و مستندات درخواست رسمی کنند و در کمیسیون بررسی و اعلام نظر شود.

وی افزود: در شش سال گذشته این تعرفه ها ثابت بوده و در مقایسه با قیمت‌های منطقه و دنیا، تعرفه تلفن ثابت جزو کمترین قیمت‌هاست.

تقی پور درباره آزاد سازی نرخ مکالمات با هدفمندکردن یارانه ها گفت‌: خوشبختانه در حوزه مخابرات تاکنون از یارانه استفاده نمی کردیم و هدفمند سازی یارانه ها تاثیر مستقیمی در این حوزه ندارد.

وی گفت: طبق اصل 44 ، دولت نباید به اپراتورها تکلیفی کند که کالا یا خدمتی را به ضرر بفروشند و اکنون اپراتورها باید برای کمیسیون تنظیم مقررات اثبات کنند که قیمت تمام شده بیش از تعرفه فعلی است تا کمیسیون تصمیم بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقال شرکت پست به خارج از تهران گفت: مدیریت امور در تهران سخت شده و نیاز است که با انتقال بسیاری از ادارات دولتی و شرکت‌های مادر تخصصی بتوان عدالت در توزیع را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه این تصمیمات از قبل گرفته شده است و ما از برنامه ریزی کلی مطلع بودیم گفت: همکاران پست آمادگی اولیه را دارند و جزئیات موضوع باید طراحی شود و با هماهنگی با دولت این کار صورت بگیرد.

تقی پور درباره حذف محدویت 128 کیلو بایت با افزایش سرعت اینترنت گفت: اکنون در بسیاری از نقاط از جمله مراکز تحقیقاتی، دانشگاهها،مراکز تجاری و بانکها به هیچ وجه محدودیتی در پهنای باند اینترنت وجود ندارند.

وی درباره قیمت بالای اینترنت در مراکز علمی و دانشگاه ها گفت: 20 درصد از هزینه های پهنای باند اینترنت را برای جاهایی که به طور مستقیم از شرکت ارتباطات زیرساخت آن را دریافت می کنند کاهش داده‌ایم.

تقی پور افزود: ارائه این تخفیف برای شرکت‌های اینترنتی یا شرکت های ندا، مشروط به این است که مستنداتی ارائه دهند که این تخفیف ها را برای کاربران خود اعمال می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام شده برای تحقق شعار اتحادیه جهانی مخابرات مبنی برشهر خوب ،زندگی خوب گفت: ما با توسعه فناوری اطلاعات در خدمات الکترونیک، بانکداری و تجارت الکترونیک، سلامت، رفاه و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی، از آغاز امسال به استقبال این شعار رفتیم.

کد خبر 107823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز