سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام ابطال گذرنامه 50 زائر معتاد در حج عمره امسال گفت: زائران معتاد قبل از اعزام توسط پزشکان معاینه و درصورت اعتیاد و حمل مواد‌مخدر گذرنامه آنها باطل می‌شود.

علی لیالی در مورد ضوابط این سازمان برای برخورد با زائران معتاد گفت: تست اعتیاد زائران حج برعهده پزشکان و تدارکات پزشکی سازمان حج و زیارت است و براساس قوانین نیروی انتظامی با زائران معتادی که حامل مواد‌مخدر هستند برخورد شده و گذرنامه آنها باطل می‌شود.

وی گفت: در سال‌جاری از تعداد 40‌هزار زائر اعزام شده به حج عمره بیش از 50 نفر زائر معتاد و حامل مواد‌مخدر در فرودگاه شناسایی شده و گذرنامه آنها باطل شده است.لیالی افزود: متأسفانه 2 نفر از زائران معتاد که توانسته‌اند از گیت‌های انتظامی ایران عبور کنند، توسط پلیس عربستان دستگیر شده و هم‌اکنون ‌در زندان این کشور به سر می‌برند درحالی‌که یکی از این معتادان تنها نیم گرم مخدر همراه داشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در بحث حجاب نیز گفت : تمام افرادی که به قصد حج به عربستان اعزام می‌شوند از نظر فکری، اعتقادی و مذهبی انسان‌های پسندیده‌ای هستند و اگر زائرانی حجاب را مراعات نمی‌کنند ناشی از ناآگاهی آنها نسبت به این سفر معنوی است.وی گفت: سازمان حج و زیارت در آموزش به مدیران کاروان‌ها متذکر شده با زائران بدحجاب گفت‌وگو کرده و آنها را آگاه کنند.

کد خبر 108236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز