مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح خرید الکترونیکی زباله‌های تفکیک شده، به طور رسمی از منطقه 13 شهرداری تهران آغاز شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این طرح، برای شهروندانی که زباله‌های قابل بازیافت و خشک را از زباله های تر جدا کنند و به غرفه‌های ویژه جمع آوری بازیافت و یا خودروهای جمع آوری تحویل دهند، کارت الکترونیکی بازیافت صادر می‌شود.

در طرح الکترونیکی خرید زباله‌های بازیافتی، زباله‌های تفکیک شده شهروندان پس از وزن‌کشی، بر اساس قیمت مشخص شده خریداری و بجای پرداخت پول نقد، کارت آنان به همان اندازه و رقم شارژ می‌شود.

شهردار منطقه 13 در این باره گفت: دارندگان کارت‌های الکترونیکی بازیافت می‌توانند با کارت‌های خود، از همه فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی، اجناس موردنظر را خریداری کنند.

راحتی افزود: تاکنون برای بیش از 90 درصد از ساکنان منطقه 13 شهرداری تهران، کارت الکترونیک بازیافت صادر شده است.

وی گفت: آن دسته از شهروندان منطقه 13 که تاکنون این کارت‌ها را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند به شهرداری نواحی منطقه مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

قرار است امسال برای همه شهروندان تهرانی، کارت الکترونیکی بازیافت صادر شود.

راحتی در ادامه از دریافت طرح مدیریت یکپارچه شهری از سوی شهرداری منطقه 13 خبر داد و گفت: این منطقه، نخستین بار موفق به کسب این امتیاز شهری شده است.

شهردار منطقه 13 افزود: اجرای کامل طرح بازیافت زباله از محل، افزایش بزرگراه‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی و مترو، افزایش فضای سبز شهری، ایمنی عابران پیاده با بهسازی معابر، آموزش شهروند الکترونیک و صدور کارت الکترونیک بازیافت، از علل دریافت طرح مدیریت یکپارچه شهری در منطقه 13 است.

راحتی گفت: این شهرداری همچنین با نصب سامانه انرژی خورشیدی در پارک سرخه حصار، نیاز انرژی همه ساختمان‌های اداری و خدماتی مستقر در این پارک را تامین می‌کند.

کد خبر 108331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز