گروه اجتماعی: با ارائه پیشنهادها و درخواست‌ها به هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی، میزان افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان هفته آینده اعلام خواهد شد

علی ذبیحی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به افزایش 6‌درصدی مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری به خبرگزاری ایسنا گفته: سازمان تأمین اجتماعی براساس قوانین داخلی باید مراحل افزایش حقوق را طی کند. این در حالی است که براساس پیشنهادهای دولت، درخواست‌های مربوطه به هیأت‌مدیره سازمان ارسال شده است که پس از تصویب هیأت‌مدیره و هیات امنا اجرایی خواهد شد.

پرداخت پول برای درمان

به گفته ذبیحی اخیرا هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی مصوبه‌ای با موضوع دریافت فرانشیز از بیمه‌شدگان در مراکز درمانی ملکی این سازمان داشته است اما از آنجا که نحوه اجرای مصوبه مورد سؤال بوده برای بررسی بیشتر به هیات امنا ارجاع شده‌است.

با وجود اینکه بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان از پرداخت فرانشیز درمان معافند، چندی پیش زمزمه‌هایی درباره تغییر رویه سازمان تأمین اجتماعی و دریافت فرانشیز از بیمه‌شدگان به گوش رسید که با مخالفت بیمه‌شدگان روبه‌روشد.

دولت همچنان بدهکار

ذبیحی درباره میزان بدهی دولت به سازمان متبوعش گفت: طلب ما طبق روال گذشته همچنان وجود دارد و در شرف دریافت یکسری از شرکت‌ها در ازای طلب خود از دولت هستیم اما هنوز واگذاری صورت نگرفته؛ این در حالی است که قیمت تمام‌شده برخی از شرکت‌ها برای سازمان خصوصی‌سازی‌ کامل نشده است و آنها به‌دنبال نهایی‌کردن این موضوع برای واگذاری هستند.

زنان و بیمه

زنان خانه‌دار برای برخورداری از بیمه همچنان می‌بایست منتظر اعلام نظر دولت باشند. ‌این‌بار تنها تغییری که ایجاد شده این است که موضوع بیمه زنان خانه‌دار به هیات امنای سازمان که جایگزین شورای‌عالی شده منتقل شده‌ است.

کد خبر 109694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز