شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین شمس پس از جلسه با علی کفاشیان بار دیگر به تیم ملی فوتسال ایران بازگشت.

به گزارش ایسنا، پس از آن که تیم ایران برای دهمین بار به عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دست یافت مشکلات مالی این تیم که در ازبکستان حضور داشت عرصه را بر اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال و همچنین مسئولین کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال تنگ کرد که سرانجام این اتفاق درگیری لفظی حسین شمس و عباس ترابیان بود. اتفاقی که در فوتسال پرحاشیه ایران اتفاق جدیدی نبود و این برای چندمین بار بود که اختلافی در این سطح به وجود می‌آمد. سرانجام این اختلافات استعفای حسین شمس از سرمربیگری تیم ملی بود که البته دو هفته پس از این استعفا و با وجود موافقت ترابیان با این استعفا، رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای که با حسین شمس برگزار کرد او را مجاب کرد تا به تیم ملی بازگردد.

نکته‌ای که باعث تغییر نظر شمس شد اعلام حمایت کفاشیان از فوتسال و اداره تیم ملی فوتسال در زیرمجموعه کمیته تیم‌های ملی بود که از این پس با اضافه شدن فوتسال به کمیته تیم‌های ملی، این کمیته تمامی مسئولیت‌های تیم ملی فوتسال را برعهده خواهد داشت.

قرار است عباس ترابیان هم در جلسه‌ای با حضور کفاشیان مسائل مربوط به تیم ملی فوتسال را بررسی کند. 

حسین شمس که پس از جلسه با علی کفاشیان بار دیگر به تیم ملی فوتسال بازگشت درباره این تصمیم گفت: پس از جلسه‌ای که روز پنج‌شنبه با کفاشیان داشتم قرار شد که با انجام یک سری تغییرات بار دیگر در اختیار تیم ملی فوتسال باشم.

وی درباره این تغییرات گفت: قرار شده از این پس تیم ملی فوتسال همچون تیم‌های ملی دیگر زیرنظر تیم‌های کمیته ملی دیگر اداره شود که این مسئله باعث استقلال بیشتر تیم ملی فوتسال خواهد شد.

شمس در پاسخ به این سوال که یکی از مسائلی که همیشه مورد تاکید اعضای جامعه فوتسال بود به استقلال فوتسال بازمی‌گشت، آیا فکر نمی‌کنید انتقال تیم ملی فوتسال به مجموعه کمیته تیم‌های ملی استقلال فوتسال را از بین می‌برد گفت: تیم ملی دو سال دیگر باید در رقابت‌های جام جهانی شرکت کند. ما چندین سال بود که سرپرست نداشتیم.

مصلحت این بود که مانند تیم‌های دیگر ملی به زیرمجموعه کمیته تیم‌های ملی انتقال پیدا کنیم. برای سرپرست تیم ملی هم با بابک معصومی به توافق رسیدیم و منتظر هستیم در این باره جلسه ترابیان و کفاشیان وضعیت را مشخص کند.

شمس افزود: دنبال این هستیم که وقتی تیم به خارج از کشور می‌رود آرامش وجود داشته باشد. می‌خواهیم مانند دیگر تیم‌ها لباس منظم و پول کافی در سفرها داشته باشیم. می‌خواهیم مثل دیگر تیم‌ها از ما حمایت شود و من در این صورت حاضر به همکاری هستم که کفاشیان هم قول داد این شرایط برای تیم ملی مهیا باشد.

وی درپاسخ به این سوال که اینطور به نظر می‌رسد که اختلاف شما و ترابیان باعث شده که شما درخواست انتقال اداره تیم ملی فوتسال به زیرمجموعه کمیته تیم‌های ملی را داشته باشید گفت: من از ابتدا هیچ چیز خاصی به ترابیان نگفتم و هیچ بی‌احترامی به او نکردم.

احترام او بر من واجب است و هیچ کس نمی‌تواند زحماتی که ترابیان برای فوتسال کشیده را نادیده بگیرد، اما به عنوان یک دوست قدیمی به او توصیه می‌کنم که اگر قرار است در فوتسال کار کند تنها در فوتسال باشد. چرا که حضور همزمان او در فوتسال و روابط بین‌الملل شرایط را برای فوتسال دشوار می‌کند. ما در ازبکستان نه وضع مالی خوبی داشتیم و نه به لحاظ اسپانسر شرایط مناسبی داشتیم، اما با توانایی‌ای که از ترابیان سراغ دارم اگر او تنها درفوتسال باشد می‌تواند تمامی شرایط را به خوبی مهیا کند.

شمس درباره شکایتش از ترابیان گفت: پس از بازگشت از سفرم دکتر شریفی از من خواست که این شکایت را پس بگیرم و من هم این کار را انجام دادم.

وی در پاسخ به این سوال که پس از قهرمانی تیم در ازبکستان شما گفتید که حق بازیکنان تیم ملی را می‌گیرید گفت: هم کفاشیان و هم سعیدلو قول پاداش ویژه‌ای دادند. قرار است امروز، هم سازمان تربیت بدنی و هم فدراسیون فوتبال نامه پاداش اعضای تیم ملی را بنویسند. ضمن این که ترابیان هم به دنبال گرفتن پاداش برای تیم ملی است. امیدوارم هر چه زودتر حق و حقوق بازیکنان تیم ملی داده شود. برای تیمی که می‌خو اهد به فینال جام جهانی راه یابد انگیزه زیادی باید ایجاد کرد. من می‌گویم تیم ملی پتانسیل حضور در فینال جام جهانی را چه با من و چه با یک مربی دیگر دارد.

سرمربی تیم ملی در پایان درباره برنامه‌های آتی این تیم گفت: در ماه اکتبر (آبان) در جام گرندپریکس برزیل شرکت می‌کنیم و چون نایب قهرمان دوره قبل هستیم باید بار دیگر شایستگی‌هایمان را نشان دهیم. باید بگویم امسال که دیگر وابستگی به باشگاه فولاد ماهان ندارم لیگ را بسیار جدی‌تر دنبال می‌کنم و مطمئن باشید در هر سفر تیم ملی چهره‌های جدیدی را برای فوتسال رو خواهم کرد.

بی‌اطلاعی رئیس کمیته فوتسال از بازگشت شمس 

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال از بازگشت حسین شمس به تیم ملی و جلسه او با علی کفاشیان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که "نمی‌دانم قصه چیست"!

عباس ترابیان درباره خبر بازگشت حسین شمس به تیم ملی فوتسال گفت: من اصلا خبر ندارم. نمی‌دانم قصه چیست. هیچ علاقه‌ای هم به صحبت راجع به این مسئله ندارم. ضمن این که من از هیچ کس شکایتی ندارم. با خدماتی که ارائه می‌دهم یا به درد ورزش ایران می‌خورم یا نمی‌خورم.

وی در پاسخ به این سوال که شما در گفت‌وگویی اظهار کرده بودید که "در فوتسال یا جای من است یا جای شمس" و حالا هم لحنتان با ناراحتی است، گفت: من از هیچ کس ناراحت نیستم. من روزانه 5، 6 ساعت مجانی برای فدراسیون کار می‌کنم و هیچ حقوقی نمی‌گیرم و هیچ ادعایی هم ندارم.

ترابیان افزود: اگر واقعا ورزش کشور احساس می‌کند که من به درد ورزش می‌خورم در خدمت هستم اما اگر غیر از این است هیچ ادعایی ندارم و صدایم را هم هیچ کس نخواهد شنید.

وی درباره انتقال اداره تیم ملی فوتسال به کمیته تیم‌های ملی گفت: هیچ نظری ندارم!

کد خبر 109976

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز