گروه شهری: محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 114 طرح عمران شهری در منطقه 14، رویکرد اصلی سیاست‌های مدیریت شهری را کاستن از تردد خودروهای شخصی و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی دانست

وی در این باره اظهار داشت که بدون توجه به انتقادهای مطروحه صرفا بر عقل و تدبیر تکیه دارد و به همین دلیل درنظر دارد تا پایان سال از میدان تجریش تا ترمینال جنوب خط اتوبوس‌های تندرو (بی‌آر‌تی) به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

قالیباف با مقایسه ظرفیت جابه‌جایی اتوبوس با وسایط نقلیه شخصی گفت: برای ما جابه‌جایی 50 نفر که در سرما و گرما کنار خیابان منتظر وسیله ایستاده‌اند،  قطعا به عبور 50 خودروی شخصی اولویت دارد، زیرا معتقدیم باید کاری انجام دهیم که بیشترین منفعت به بیشترین مردم برسد نه اینکه بیشترین منفعت به حداقل جمعیت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاح 114 طرح عمرانی،  ترافیکی، فرهنگی و ورزشی در منطقه 14 همچنین از آغاز کار ساخت اتوبان شهید شوشتری گفت: این بزرگراه که 16کیلومتر طول دارد در شرق تهران واقع شده و تا تیرانداز ادامه یافته و از آنجا به بزرگراه رسالت متصل می‌شود. به گفته قالیباف، قرار است تا پایان سال بخشی از این مسیر از تقاطع بسیج (محورکمکی بسیج) تا استادیوم تختی به بهره‌برداری برسد و  از آنجا به میدان شهید کلاهدوز متصل شود.

یکی از تاثیرات این اقدام جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در افسریه و کاسته شدن از شدت آلودگی هوا در این منطقه است.به گفته شهردار تهران علاوه بر 80 میلیارد تومانی که در منطقه 14 هزینه شد تا انواع طرح‌های خدماتی،  فرهنگی، عمرانی و ترافیکی به بهره‌برداری برسد درنظر داریم تا پایان امسال و سال آینده طرح‌های دیگری را نیز در این منطقه به بهره‌برداری برسانیم.

وی در توضیح دلیل سرعت گرفتن برنامه‌های عمران شهری ظرف یکسال گذشته در منطقه 14 گفت: طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته در 17 ماه قبل و جلساتی که با شورایاری‌ها داشتیم، به این نتیجه رسیدم که منطقه 14 به نسبت سایر مناطق از عقب ماندگی‌های بیشتری برخوردار است؛ به همین دلیل تلاش کردیم تا این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و اکنون خداوند را شاکریم که در یکسال اخیر اقدامات عمرانی وسیعی در منطقه 14 اتفاق افتاده است.

شهردار تهران از ساخت یک خط مترو در مرز مناطق 13 و 14 سخن گفت و افزود: برخی تصور می‌کنند که ساخت تونل مترو کاری سخت و طولانی است اما امروز می‌بینیم که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز در مدت زمان محدودی می‌توان با سرعت بسیار تونل مترو ساخت.
به گفته قالیباف در شرایط کنونی کار ساخت تونل مترو از تامین واگن برای آن راحت‌تر است.

محلات فرسوده و محروم منطقه 14 بیشتر بودجه می‌گیرند

شهردار منطقه 14 گفت: بخش اعظمی از بودجه منطقه 14 به محلات محروم و فرسوده اختصاص پیدا کرده تا مشکلات مردم در سال 89 برطرف شود.

علی محمدنژاد در مراسم 114 افتتاحیه عمرانی، فرهنگی، ترافیکی و خدماتی  با اشاره به برخی مشکلات منطقه خاطرنشان ساخت: در بعضی محلات حتی یک متر فضای سبز و فرهنگی وجود ندارد و ما سعی کردیم در برنامه‌ریزی‌ها ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را کامل کنیم.محمدنژاد همچنین اعلام کردکه تا پایان سال‌جاری شبکه فاضلاب در این منطقه تکمیل خواهد شد.

کد خبر 111792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز