همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور چهارم با رویکرد فناوری اطلاعات در کشور خدمات رسانی می کند.

 دکتر مهدی اخوان به آبادی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: حضور بخش خصوصی باعث رونق بخش مخابرات شده است ،اما برای آنکه بتوانیم در حوزه فناوری اطلاعات نیز بازار فعالی داشته باشیم تصمیم گرفته شد اپراتور جدیدی وارد عرصه ارتباطات کشور شود.

وی گفت: برخلاف سه اپراتور قبلی که مخابراتی (تلفن همراه و تلفن ثابت )هستند پروانه این اپراتور ،سرویس دهی فناوری اطلاعات است.

اخوان در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره ملیت این اپراتور یاد آور شد این اپراتور داخلی و بستر آن فیبر نوری انتخاب شده است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عرض باند بالای دسترسی برای کاربران خانگی،شرکت ها ومؤسسات با توان سرویس دهی مختلف در بخش فناوری اطلاعا ت با اخذ مجوزهای لازم از ویژگیهای این شبکه خواهد بود.

اخوان به آبادی گفت: طرح فیبر نوری درب منزل fttx برای نیمی از خانوارها در نظر گرفته شده است و امیدواریم با حمایت دولت این طرح هرچه زودتر اجرایی شود.

وی این طرح را یک جهش بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات دانست.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که زیر ساخت ها تا چه اندازه آماده است گفت این طرح بطور طبیعی از کلانشهرها آغاز می شود و با ارتقای بخش هسته شبکه اپراتورها در یکی دو ماه آینده ،مشکلی نداریم.

اما در بخش، لایه دسترسی که رساندن عرض باند بالا به درب منازل است، فضای کاری عظیم و بسیار بالایی را طلب می‌کند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کردطی برنامه 5 ساله بتوانیم این شبکه را بصورت کامل در کشور اجرایی کنیم ،اما در دولت دهم بصورت مرحله ای خبرهای خوشی در همین رابطه به مردم ارائه می کنیم. 

کد خبر 112077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز