همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد از افرایش وام شهریه دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: پیشنهاد شد که به دلیل هزینه های بالا، کارمزد وامهای دانشجویی صندوق رفاه افزایش پیدا کند که ریاست دانشگاه موافقت نکرد.

دانشگاه آزاد

رضا سعید در گفتگو با خبرگزاری مهر از پیش بینی افزایش وام شهریه دانشجویی این دانشگاه در مهر 89 خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم 500 هزار دانشجوی متقاضی وام شهریه از این نوع تسهیلات بهره مند شوند.

وی با اعلام افزایش میزان وام شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید گفت: میزان بودجه ای که در این خصوص مجلس شورای اسلامی امسال برای سه صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و وزارت بهداشت از محل بودجه سال 89 تعیین کرده است مبلغی حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال است که سهم دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

سعید خاطرنشان کرد: در سال گذشته 452 هزار و 666 نفر مشمول دریافت وام شهریه دانشجویی دانشگاه آزاد شدند که امید است با توجه به تعداد متقاضیان وام شهریه بلندمدت این دانشگاه، اعتبار وام شهریه تا پیش از آغاز سال تحصیلی اختصاص یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ملاک اعطای وام به دانشجویان بر اساس وضعیت مالی، بیکاری و شغل آنها است از تقاضای 30 درصد دانشجویان این دانشگاه برای استفاده از وام بلند مدت و قرض الحسنه خبر داد و گفت: در مجموع حدود هفتاد درصد دانشجویان دانشگاه آزاد متقاضی استفاده از وام قرض الحسنه شهریه هستند اما وام شهریه تنها به 30 درصد دانشجویان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به سهم دانشگاه آزاد از بودجه وام شهریه دانشگاهها به مهر گفت: میزان سهم دانشگاه آزاد از مبلغ بودجه وام شهریه بر اساس میزان شهریه دانشجویان و آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در نظر گرفته می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در خصوص عملکرد یکساله صندوق رفاه این دانشگاه درباره افزایش کارمزدهای صندوق رفاه دانشگاه آزاد به مهر گفت: در جلسه هیئت امنای این دانشگاه پیشنهاد کردیم که به دلیل هزینه های بالا کارمزدها به 5/4 درصد افزایش پیدا کند که ریاست دانشگاه موافقت نکرد و همان 5/2 درصد سال گذشته باقی ماند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به اعطای وام دانشجویی ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 6 هزار و 566 نفر از دانشجویان این دانشگاه که متقاضی وام ازدواج بودند یک میلیون و 200 هزار تومان به عنوان وام ازدواج دریافت کرده اند که امسال نیز در صورت تخصیص بودجه وام به دانشگاه آزاد این رقم احتمالا افزوده می شود.

وی افزود: درخصوص کمک هزینه تسهیلات مسکن تعداد 4 هزار و 444 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد این کمک هزینه را دریافت کردند که به دانشجویان مجرد 360 هزار تومان و متاهلین 500 هزار تومان اعطا می شود.

کد خبر 112683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز