معاون بهداشتی وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی گفت: متاسفانه آمار کشور در زمینه تغذیه با شیر مادر حاکی از آن است که این امر به ویژه در شش ماهه نخست تولد شیرخوار، راضی کننده نیست

infant

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا مصداقی نیا در همایش روز جهانی شیر مادر که دوشنبه 11 مرداد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: علیرغم آن که سالها در رابطه با اهمیت تغذیه با شیر مادر بحث می‌شود اما آمارهای موجود در کشور به ویژه در مورد تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی چندان راضی کننده‌ نیست.

وی با بیان اینکه تنها 22 درصد مادران شیرده در کشور تا شش ماهگی نوزاد از تغذیه انحصاری با شیر مادر استفاده می‌کنند، ادامه داد: این در حالیست که این رقم در کشورهای غربی بیشتر از این میزان و حدود 30 درصد است حتی میزان تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی در کشورهای منطقه امرو ( منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که ایران عضو آن است) رقمی بیشتر از آمار ایران است. بنابراین به نظر می‌رسد که تجدیدنظر در استراتژی‌ها در این زمینه لازم است.

مصداقی نیا با اشاره به بیمارستان‌های دوستدار کودک در کشور گفت: در حال حاضر بیش از 500 بیمارستان دوستدار کودک در کشور فعالند اما باید گفت که آیا نظارت کافی بر کار این بیمارستان‌ها وجود دارد؟ نظارت و ارزشیابی کار بیمارستان‌های دوستدار کودک بسیار لازم است. علاوه بر آن لازم است که بیمارستان‌های دوستدار کودک در کشور افزایش یابند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم آموزش همگانی در زمینه ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه نیز چندان موفق نبوده‌ایم و باید راهکارهایی در این باره فراهم شود. از طرف دیگر شاید پزشکان نیز به اندازه کافی آموزش‌های لازم درباره ترویج تغذیه با شیرمادر را دریافت نکرده‌اند. بنابراین می‌توان دوره‌های خاصی برای این موضوع را راه‌اندازی کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه بر لزوم جدی گرفتن پژوهش در زمینه تغذیه با شیر مادر تاکید کرد

کد خبر 112971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز