گروه شهری: کلنگ احداث بزرگ‌ترین مجموعه شهر بازی کشور تا پایان امسال در منطقه 22 به زمین زده می‌شود

region 22

هیربد معصومی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام این خبر، گفت: این شهر بازی در زمینی به مساحت 130 تا 200 هکتار جانمایی شده است که ساخت آن در چند فاز انجام می‌شود.وی با اشاره به ویژگی‌های این شهر بازی اظهار کرد: مجموعه این شهر بازی بدون الگوبرداری از شخصیت‌ها و کارتن‌های خارجی است و سعی می‌شود تا در آن همه وسایل و مجموعه‌ها منطبق با آداب و رسوم و سنت‌های ایرانی طراحی و اجرا شود تا فرهنگ ما هرچه بیشتر برای مردم به نمایش گذاشته شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در این شهر بازی، مجموعه‌های بزرگی مانند هتل، مجموعه‌های تجاری، بخش‌های گردشگری و فضاهای بازی مختلف پیش‌بینی شده است که در چند فاز اجرایی خواهد شد. وی ادامه داد: این توان در صنعتگران ایرانی وجود دارد تا بخشی از وسایل این مجموعه به‌صورت داخلی تولید و بخشی نیز از دیگر کشورها وارد ‌شود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر کمبود فضاهای اوقات فراغت در تهران و لزوم ایجاد این اماکن، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ساخت این شهر بازی در محور کاری سال‌جاری قرار گرفته و در کنار آن توسعه پارک‌ها و سایر فضاهای فرهنگی، ورزشی و گردشگری نیز برای اوقات فراغت شهروندان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 113872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز