نگاهی به بازی‌های پرسپولیس در 6هفته گذشته نشان می‌دهد که شاگردان علی دایی هرگز به حریف سرسختی برخورد نکرده‌اند و این موضوع، نقش زیادی در صدرنشینی سرخ‌های تهران داشته است.

Daei

البته شاگردان علی دایی در بازی‌های گذشته ثابت کردند که سیاست بردن را به‌خوبی بلد هستند که این یک امتیاز مثبت برای پرسپولیس محسوب می‌شود.آنها اما امشب باید مقابل فولاد خوزستان قرار بگیرند و به‌نظر می‌رسد این نخستین مانع سخت پرسپولیس در لیگ امسال باشد.

هر چند فولاد هنوز در بازی‌های خانگی صاحب برد نشده ولی تیم جلالی برای این بازی انگیزه‌های زیادی دارد. در هفته دوم بود که فولاد در ورزشگاه آزادی استقلال را شکست داد و حالا آنها به‌دنبال شکست دادن دیگر تیم سرشناس پایتخت هستند. فولادی‌ها در این بازی رضا نوروزی و میثم خسروی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند در ضمن جلال کاملی مفرد و سعید رمضانی 2بازیکن سرشناس این تیم هم کماکان مصدوم هستند.

پرسپولیس هم در این دیدار حمید علی عسگر و امیرحسین فشنگچی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و حسین بادامکی هم فعلا باید چند هفته‌ای از ترکیب دور باشد.با این شرایط ابراهیم شکوری در پست دفاع چپ جایگزین علی عسگر خواهد شد و محمد پروین یا محمد منصوری جای فشنگچی را خواهند گرفت.

خبر بد برای علی دایی اما مصدومیت محمد نوری تاثیرگذارترین هافبک پرسپولیس از ناحیه همیسترینگ است.نوری روز گذشته با پرسپولیس تمرین نکرد اما همراه این تیم به اهواز رفت که البته بازی کردن او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نکته قابل توجه در این بازی رویارویی غلامرضا رضایی با تیم سابقش است.او بعد از ناکامی در لیگ امارات به فولاد آمد و با درخشش در این تیم پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد.

در ضمن میثاق معمارزاده دروازه‌بان فولاد هم که با اتفاقاتی عجیب از پرسپولیس جدا شد برای بازی امشب انگیزه‌های زیادی دارد. پرسپولیس در حالی به مصاف فولاد می‌رود که آخرین برد این تیم در اهواز به تیرماه 1382 برمی‌گردد که فولاد را در هفته آخر لیگ دوم 2بر صفر شکست داد. پرسپولیس از فصل 82 تاکنون 5 بار با فولاد در اهواز بازی کرده است که 3 باخت و 2‌تساوی حاصل کار بوده است.

دایی و جلالی در حالی برای سومین بار در لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند که دایی سابقه 2پیروزی مقابل جلالی را در کارنامه دارد. در فصل 86 دایی با سایپا در اهواز موفق به شکست استقلال اهواز شد که سرمربی استقلال اهواز جلالی بود. دومین رویارویی این دو مربی در فصل گذشته بود که دایی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موفق به شکست فولاد با جلالی شد.در ضمن سرمربی فعلی فولاد 12‌بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که صاحب 4‌برد، 3‌تساوی و 5 باخت شده است.

تاکتیک دفاعی پرسپولیس

قابل پیش‌بینی است که پرسپولیس در این بازی با تاکتیک دفاعی وارد میدان شود چون شاخصه اصلی تفکرات دایی برای نتیجه گرفتن، ابتدا به گل نخوردن خلاصه می‌شود و حتی در ورزشگاه آزادی هم شاهد بازی‌های تهاجمی از این تیم نیستیم. پرسپولیس در 5دیداری که گل اول را به ثمر رسانده موفق به کسب پیروزی شده است.

در واقع پرسپولیس در همه بازی‌هایی که برنده شده، زننده گل اول بوده و از حریفانش هیچگاه عقب نیفتاده است. تنها دیداری که پرسپولیس در گلزنی از حریف عقب افتاد مقابل صبا بود که در‌نهایت شکست خورد. فولاد اما فقط در بازی مقابل نفت تهران زننده گل اول بازی بود که در نهایت آن بازی را برد.

فولاد در 4 بازی دیگرهم گل اول را دریافت کرد که البته در مقابل استقلال پیروز شد و با سپاهان مساوی کرد.فولادی‌ها با توجه به شرایط میزبانی، این مسابقه را تهاجمی آغاز خواهند کرد و پرسپولیس درصورت دریافت گل در دقایق ابتدایی کار سختی خواهد داشت ولی اگر دروازه این تیم از حملات ابتدایی فولاد بسته بماند آن وقت شاگردان دایی می‌توانند با شیوه‌های خاص تهاجمی خود به هدفی که دارند دست پیدا کنند.برای سرخ پوشان حفظ صدرنشینی موضوع مهمی است ولی شاگردان جلالی هم دیگر دوست ندارند که در زمین خودشان نتیجه‌ای به غیراز برد به دست آورند.

برنامه سایر بازی‌ها (ساعت 21:30)

استیل آذین - تراکتورسازی، ذوب‌آهن - صبای قم، شاهین بوشهر - راه‌آهن، ملوان‌انزلی - صنعت نفت آبادان، شهرداری تبریز - پیکان قزوین و پاس همدان - سایپا

کد خبر 114879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز