سعید مروتی: پس از «جزیره شاتر» در حالی که بیشتر خبرها پیرامون اسکورسیزی به ساخت فیلمی درباره فرانک سیناترا اختصاص داشت، خالق «راننده‌تاکسی» اثر دیگری را کلید زد.

اسکورسیزی

این فیلم که «هوگوکابرت» نام دارد احتمالا یکی از متفاوت‌ترین آثار اسکورسیزی خواهد بود. بزرگ‌ترین کارگردان زنده شاغل در هالیوود این‌بار سراغ ساخت فیلمی رفته که به لحاظ مضمونی ارتباطی با ساخته‌های قبلی‌اش ندارد. او این فیلم را براساس رمان پرفروشی از برایان سلزنیک جلوی دوربین برده است. جالب اینکه هوگو کابرت به صورت 3بعدی ساخته می‌شود. در واقع اسکورسیزی با تمام ارادتی که به سینمای کلاسیک و فیلم‌های قدیمی دارد از تازه‌ترین تکنولوژی‌های روز سینما در فیلم آخرش بهره می‌گیرد.

موفقیت «آواتار» که با تکنیک 3بعدی ساخته شده بود، موجی را به راه انداخت که حالا کارگردانان نامدار نیز به آن می‌پیوندند.
پس از تیم برتون با «آلیس در سرزمین عجایب» حالا نوبت به اسکورسیزی رسیده تا تکنیک 3بعدی را بیازماید. جالب اینکه این بار فضای فیلم اسکورسیزی هم تا اندازه‌ای فانتزی و رویاپردازانه است؛ چیزی که در کارنامه او امری بی‌سابقه به نظر می‌رسد. ترکیب بازیگران «هوگو کابرت» نیز جالب توجه است. جود لاو، کریستوفر لی، بن‌کینگزلی، امیلی‌ مورتیمور و ساشا بارون کوهن از جمله بازیگران این فیلم هستند.

کینگزلی و مورتیمور پس از بازی در جزیره شاتر در فیلم تازه اسکورسیزی حضور دارند ولی جود لا و کریستوفر لی اولین‌بار است باکارگردان «رفقای خوب» همکاری می‌کنند. از همه جالب‌تر بازی ساشا بارون کوهن بازیگر فیلم «بورات» در فیلم است.

تحلیل‌گر ورایتی هوگو کابرت را سرخوشانه و کودکانه‌ترین فیلم اسکورسیزی نامیده و ابراز امیدواری کرده این اثر سینمایی جذاب و تماشایی از کار درآید. شاید هم این فیلم حکم تفنن و زنگ تفریح اسکورسیزی میان 2پروژه سنگینش باشد؛ فرصتی برای تمدد اعصاب برای تمرکز بیشتر روی پروژه «سیناترا» یا پاسخ به ندای کودک درون، هرچه باشد گویا این یکی قرار نیست فیلمی اسکورسیزی‌وار از کار درآید.

کد خبر 115351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز