پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

هلن صدیق بنای: معرفی 19سایت بین‌المللی با موضوع رسانه‌ها و ارتباطات را در این بخش بخوانید.

سایت

افکار عمومی
فصلنامه افکار عمومی Public Opinion یکی از نشریات منتشره در بخش نشریات آنلاین دانشگاه آکسفورد است.مشاهده آرشیو نشریات، عضویت، معرفی کوتاه از نشریات، معرفی لینکهای مفید، سازمانهای مرتبط با موضوع افکار عمومی و سایر لینک‌های دیگر به راحتی امکان پذیر است.

نکته جالب توجه در مورد این نشریه، ارائه خلاصه مقالات آخرین شماره نشریه در سال 2004 است که تنها امکان مشاهده خلاصه مقالات آن به صورت آنلاین میسر است. متن کامل مقالات به صورت pdf نیاز به کد و کلمه عبور مخصوص اعضا دارد.

 پژوهش ارتباطات انسانی
وب سایت نشریه پژوهش ارتباطات انسانی Human Communication Research  از سری نشریات چاپ شده دانشگاه آکسفورد است که خلاصه مقالات چاپ شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دسترسی به متن کامل مقالات با ارائه کد کاربری وکلمه عبور مسیر است. سایر خدمات این سایت شامل؛ جستجو در مقالات، آرشیو مقالات، معرفی نشریه و سایر نشریات منتشره در دانشگاه آکسفورد در رشته ارتباطات نیز وجود دارد.

گروه اطلاعات و ارتباطات
گروه اطلاعات و ارتباطات Information & Communication Team  پیش از این با عنوان گروه خدمات اطلاعاتی (Intormation Services Group)نامیده می‌شد، در زمینه پروژه های تحقیقاتی ارتباطات و اطلاعات فعالیت می‌کند. برخی از نشریه های مربوط به اطلاعات الکترونیک این گروه عبارتند از؛ نشریه اینترنتی برای متخصصان اطلاعات به نام Ariadne، نشریه اینترنتی بعدی به نام Cultivate Interactive و دیگر نشریه اینترنتی به نامExplat Interactive است.

رفتارهای آنلاین
این سایت در خصوص مطالعات رفتارهای آنلاین Online Behavior  است. همچنین موضوعاتی در حوزه اینترنت به همراه خلاصه و متن کامل مقاله ها به فرمت htm در روی سایت قرار دارد.

روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی
این سایت مربوط به فصلنامه روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی Journalism & Mass Communication است که موسسه آموزش روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی آنرا منتشر می‌کند و خلاصه آخرین شماره نشریه و متن کامل مقالات شماره های پیشین را به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار داده است.

معرفی لینک‌های مفید، نحوه اشتراک نشریه و... سایر لینک‌های سایت را تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است این سایت به پشتیبانی دانشگاه جورج تاون در امریکا بر روی اینترنت قرار گرفته است.

مطالعات آنلاین رسانه‌ای و فرهنگی
این نشریه با همکاری مرکز مطالعات رسانه‌ای و فرهنگی Online Journals of Media and Culture در دانشگاه کویین لند Queenland منتشر می‌شود و متن کامل مقالات چاپ شده در آخرین شماره این نشریه به همراه نقد و بررسی های انجام شده بصورت آنلاین در دسترس عموم قرار دارد.

ارتباطات کامپیوتری
سایت ارتباطات کامپیوتری Computer-Mediated Communication  متعلق به دانشکده ارتباطات آنا برگ Annenberg  کالیفرنیای جنوبی است.

نشریه‌ ارتباطات مبتنی بر کامپیوتر  در خصوص آخرین دستاوردهای تکنولوژی ارتباطات کامپیوتری از قبیل روزنامه نگاری آنلاین است. مطالب و مقاله های این نشریه را می توانید در آدرس زیر مشاهده نمایید. همچنین تمامی شماره های قبلی نشریه، یعنی از سال 1995 برای استفاده عموم کاربران در سایت قرار داده است.

خبرنامه و نشریه الکترونیکی
خبرنامه و نشریه الکترونیکی Electronic Journals & Newsletter دانشگاه کالیفرنیا
- سن دیگو درسایت خود، آرشیو مقالات جدید الکترونیکی در اینترنت را برای استفاده کاربران قرار داده است. نحوه دسترسی به فایل ها؛ اول  با مراحعه به بخش آرشیو که به ترتیب حروف الفبا است، دوم کلیک برروی فهرست مطالب نشریات جدید، سوم کلیک بر روی فهرست عناوین نشریات که به ترتیب الفبا است. همچنین امکان قابلیت جستجو، دسترسی به اطلاعات این سایت را آسانتر کرده است.

رسانه تعاملی در آموزش
نشریه رسانه تعاملی در آموزش Interactive Media in Education  دارای سایتی به آدرس زیر است. فایل های  این سایت به دو فرم Pdf و Html طراحی شده است. مقالات و مطالب این نشریه از سالهای 1996 تا سال 2003،  به صورت آنلاین برای علاقمندان قابل استفاده است. این سایت غنی دارای بخش های دیگری چون نقد کتاب، ارائه آدرس اینترنتی نویسندگان و سردبیران نشریه است که هریک از آنها حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند.

 مطالعات ارتباطی
سایت مطالعات ارتباطی Communication Studies  مربوط به یک نشریه آنلاین در موضوع ارتباطات است که شماره پاییز 2002 و بهار و پاییز 2003 آن به طور آنلاین قابل استفاده است.در حال حاضر تنها فهرست مطالب بقیه شماره های این نشریه برروی سایت موجود است.

 مطالعات فرهنگی
سایت مطالعات فرهنگی Cultural Studies Center نشریه‌ای درخصوص مطالعات فرهنگی است. بخشهای مهم این سایت عبارتند از: آرشیو نشریات، مقالات، نظریه پردازان و انتقادات، فراخوان مقاله و شرکت در کنفرانس، نقد کتاب، برنامه‌های دانشگاهی، انتشارات، گروههای خبری و لیست‌های پستی، لینکهای عمومی، عضویت در نشریه و جستجو در سایت است.

دموکراسی دیجتالی
در سایت مرکز دموکراسی دیجتالی Center for Digital Democracy  مقالاتی در رابطه با دموکراسی دیجیتالی به همراه ذکر منبع مقاله و نویسنده و تاریخ مقاله قرار دارد.

ارتباطات ایرلند
سایت مربوط به نشریه الکترونیکی در ایرلند تحت عنوان مروری بر ارتباطات ایرلند Irish Communication Review  است. این سایت حاوی مطالبی چون پژوهش در رسانه و ارتباطات در قالب مقاله، نقد کتاب و گزارش است.

 تاثیر رسانه برکودکان
سایت اختصاصی تاثیر رسانه برکودکان Dedicated to the Health of all children حاوی مقالات و مطالبی در زمینه شناخت و تاثیر رسانه بر کودکان است.

آکادمی بهداشت کودکان در این سایت مقاله‌ای در رابطه با شناخت تاثیر رسانه برکودکان و نوجوانان ارائه کرده است. تعدادی ازسرفصل های این مقاله عبارتند از: قدرت پیام رسانه، پیام های رسانه؟ خوب یابد؟،اساس آموزش دو رسانه، آموزش بوسیله رسانه درخانه و....

علاوه براین، در بخش دیگری از این سایت مسائل رسانه‌ای در مورد کودکان با عناوین مرتبط را مورد بحث و بررسی قرار داده است. همچنین در این سایت مقالات متعددی در رابطه با کودکان، بزرگسالان و رسانه قرار دارد.

ارتباطات کانادایی
این سایت متعلق به نشریه ارتباطات در کانادا Canadian Journal of Communication
است که به صورت فصلنامه منتشر می‌شود. درحال حاضر سایت این نشریه تنها مطالب آخرین شماره یعنی زمستان 2003  به صورت آنلاین در اختیار عموم کاربران قرار داده است. سایر شماره های این نشریه تنها بصورت عنوان مقاله و نویسنده مقاله قابل دسترسی است.

اصول اخلاق رسانه های جمعی
نشریه Journal of Mass Media Ethics  به مسائل و مشکلات اخلاقی  در زمینه های
گوناگون رسانه های جمعی می‌پردازد.سایت این نشریه حاوی خلاصه‌ای از مقالات آخرین شماره و شماره های قبلی است. دیگر مطالب موجود در سایت می‌توان به تاریخ برگزاری کنفرانسهای مربوط به ارتباطات جمعی در دانشگاهها و موسسات علمی و فراخوان ارسال مقاله اشاره نمود.

نشریه ارتباطات امریکا
این سایت مربوط به یک نشریه آنلاین امریکایی American Communication Journal
در موضوع ارتباطات است. این نشریه را موسسه ارتباطات آمریکا چاپ می‌کند. محتویات سایت شامل؛ خلاصه تمامی مقالات موجود در نشریه، نقد و بررسی کتابهای چاپ شده در زمینه ارتباطات و آرشیو شماره های قبلی نشریه. همچنین مطالب آخرین شماره نشریه، جستجو و ارتباط با نویسندگان مقالات و... است.

ارتباطات بین فرهنگی
سایت نشریه حاصل فعالیت های ارتباطات بین فرهنگی  Intercultural Communication است. هدف از راه‌اندازی این سایت، ارتقا سطح پژوهش ارتباطات بین فرهنگی است. پژوهشگران و علاقمندانی که به این سایت مراجعه‌می‌کنند، می‌توانند به‌طور آنلاین از متن کامل مقالات و همینطور اطلاعاتی درباره نحوه اشتراک نشریه استفاده نمایند.

ادبیات مقایسه ای و فرهنگ
سایت متعلق به یک نشریه دانشگاهی ادبیات مقایسه‌ای و فرهنگ  Comparative Literature and Cultur است.این نشریه توسط انتشارات دانشگاه Purdue در موضوع هایی چون: ادبیات قیاسی، مطالعات فرهنگی، مطالعه ارتباطات و رسانه، تئوری فرهنگ و ادبیات، مطالعات بین رشته‌ای و مطالعات فرهنگ قیاسی منتشر می‌شود. دسترسی به مطالب این نشریه در سایت به صورت آنلاین رایگان است.

نکته قابل توجه اینکه، کتابخانه ملی کانادا مطالب این نشریه را به صورت آرشیو درآورده است. سایت این نشریه علاوه بر جزوات دانشگاهی و مقاله های نقد و بررسی کتاب، دارای فهرست الفبایی از پژوهشهای منتخب، فهرست طبقه‌بندی شده بین‌المللی دانشمندان و محققان در موضوعات مربوطه، فهرست های پستی و... در دسترس کاربران قرار دارد.

مطالعات نظری رسانه و فرهنگ
سایت مطالعات نظری رسانه و فرهنگ Theoretical Studies in Media and Culture مربوط به یک نشریه الکترونیکی است که می‌توانید با عضویت در آن، از متن کامل مقالات ارائه شده در نشریه استفاده کنید. در غیر اینصورت تنها می‌توانید از خلاصه مقالات استفاده کنید. نکته اینکه شماره‌های پیشین نشریه به طور رایگان دراختیار کاربران قرار دارد.

کد خبر 11539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز