همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل و اطلاعات ترافیک پلیس‌راهور ناجا، با بیان اینکه در تعطیلات آخر هفته 4هزار و 264 تصادف در جاده‌های درون و برون‌شهری کشور رخ داده است، گفت: در این تصادفات 110 تن کشته و یک‌هزار و 647 تن مجروح شدند.

تصادف

 سرهنگ رسول ضیاءالدین در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در 18 شهریور ماه یک‌هزار و 575 تصادف در جاده‌های درون و برون شهری رخ داده است، گفت: از این تعداد 35 فقره منجر به فوت و 417 فقره تصادف نیز به منجر به جرح بوده است.

 وی ادامه داد: در 35 فقره تصادف منجر به فوت 44 تن از هموطنان جان خود را از دست داده و در 417 تصادف منجر به جرح 538 تن مجروح شدند.

 به گفته رئیس مرکز کنترل و اطلاعات ترافیک پلیس‌راهور ناجا، عدم توجه به جلو با 52 درصد، انحراف به چپ با 35 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 13 درصد در صدر علل تصادفات قرار دارد.

 وی درباره نوع وسایط نقلیه در تصادفات یادآور شد: سواری و کامیون هر کدام با 29 درصد، وانت 26 درصد و موتور سیکلت با 16 درصد با بیشترین وسایط نقلیه مقصر در تصادفات روز 18 شهریور ماه بوده است.

 ضیاءالدین درمورد مهمترین تصادفات 18 شهریور ماه به واژگونی یک دستگاه سواری «پرادو» اشاره کرد و گفت: این اتفاق در استان سیستان و بلوچستان به دلیل نقص فنی لاستیک پرادو رخ داد ، جان 5 سرنشین این خودروی را گرفت.

 وی درباره تصادفات روز 19 شهریور ماه با بیان اینکه یک‌هزار و 337 تصادف در این روز رخ داده است، ادامه داد: از این میان 27 فقره منجر به فوت و 389 فقره تصادف منجر به جرح بوده است.

 رئیس مرکز کنترل و اطلاعات ترافیک پلیس‌راهور ناجا، تصریح کرد: در 27 فقره تصادف منجر به فوت 33 تن کشته و در 389 فقره تصادف منجر به جرح 565 تن مجروح شدند.

 وی تخطی از سرعت مطمئنه با 36 درصد، عدم توجه به جلو با 23 درصد، انحراف به چپ با 12 درصد را مهمترین علل تصادفات در 19 شهریور ماه اعلام کرد.

 ضیاءالدین درمورد نوع وسایط مقصر در تصادفات به خودروهای سواری با 60 درصد اشاره کرد و افزود: موتور سیکلت با 15 درصد و وانت با 12 درصد در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

  برخورد تریلر، هوو و پراید 3کشته و 3 مجروح برجای گذاشت

 وی با بیان اینکه 32 درصد از تصادفات در این روز را واژگونی تشکیل داده است، درباره مهمترین تصادفات روز 19 شهریور ماه به برخورد سه دستگاه تریلر، هوو و یک دستگاه پراید اشاره کرد و یادآور شد: این حادثه که در محور شیراز ـ مرودشت استان فارس به علت تقارن همزمان عدم رعایت حق تقدم از جانب تریلر و انحراف به چپ هوو رخ داده است، موجب کشته شدن 3تن و مجروح شدن 3نفر دیگر شد.

 رئیس مرکز کنترل و اطلاعات ترافیک پلیس‌راهور ناجا، درمورد تصادفات روز بیستم شهریور ماه با بیان اینکه در این روز یک‌هزار و 352 تصادف در جاده‌های درون و برون شهر رخ داده است، گفت: در این میان 28 تصادف منجر به فوت و 401 فقره منجر به جرح رخ داده است.

 به گفته وی در 28 فقره تصادف منجر به فوت 33 تن جان خود را از دست داده و در 401 فقره تصادف منجر به جرح 544 تن مجروح شدند.

 ضیاءالدین افزود: تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو هر کدام با 25 درصد و انحراف به چپ با 15 درصد در علل مهمترین تصادفات قرار دارند.

 رئیس مرکز کنترل و اطلاعات ترافیک پلیس‌راهور ناجا، درمورد نوع وسایط نقلیه مقصر در تصادفات شبانه‌روز گذشته، گفت: خودروی سواری با 50 درصد، موتورسیکلت با 29 درصد و وانت با 18 درصد در صدر مهمترین وسایط نقلیه مقصر در تصادفات روز گذشته قرار دارند.

 وی با اشاره به اینکه 32 درصد از تصادفات شبانه‌روز گذشته را واژگونی به خود اختصاص داده است، درباره مهمترین تصادف شبانه‌روز گذشته به تصادف یک دستگاه پژو و پراید در جاده یزد ــ تنگه چنار اشاره کرد و گفت: این حادثه که به علت تجاوز به چپ پژو رخ داده است موجب کشته شدن 3تن و مجروح شدن پنج تن دیگر شد.

 13 مصدوم حاصل برخورد تریلی با اتوبوس مسافربری

 همچنین خالدی‌ کارشناس مسئول مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت اظهار کرد: تصادف یک دستگاه تریلی با اتوبوس مسافربری در محور فیروزکوه ــ ورسک در ساعت 22:30 شب گذشته به اورژانس گزارش شد که 3 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و اولین آمبولانس بعد از یک دقیقه به محل مورد نظر رسید.

 وی ادامه داد: این حادثه 13 مصدوم در پی داشت که امداد گران پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند.

 خالدی افزود: در حادثه دیگر واژگونی یک دستگاه نیسان در گردنه حسن آباد، اسلام آباد غرب به سمت کرمانشاه 9 تن مصدوم شدند.

 به گفته وی این تصادف در ساعت 13:42 روز گذشته به اورژانس گزارش شد که دو آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شدند و با توجه به اینکه فاصله نزدیکترین پایگاه اورژانس به محل حادثه 14 کیلومتر بود، اولین آمبولانس پس از 12 دقیقه به منطقه حادثه رسید.

 کارشناس مسئول مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت، اضافه کرد: مصدومان این حادثه از سوی ماموران اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد منتقل شدند.

 خالدی تصادف دو خودروی پراید در فلکه 72تن قم را حادثه‌ دیگر شبانه‌روز گذشته عنوان کرد و افزود: این حادثه در ساعت 13:32 دقیقه بیستم شهریور ماه به اورژانس گزارش شد که اولین آمبولانس پس از هفت دقیقه در محل مورد نظر حاضر شد.

 وی ادامه داد: این تصادف 8مصدوم در پی داشت که عوامل اورژانس حادثه دیدگان را به بیمارستان‌های شهید بهشتی و نیکویی منتقل کردند.

 به گفته کارشناس مسئول مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته واژگونی یک دستگاه خودروی پیکاپ در ساعت 3:34 بامداد روز گذشته در شیراز به اورژانس گزارش شد که دو آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و اولین آمبولانس پس از 7 دقیقه به محل مورد نظررسید.

 وی خاطر نشان کرد : بر اثر این حادثه 8 تن مصدوم شدند که از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و چمران شیراز منتقل شدند.

  در پی واژگونی پرادو 5 سرنشین آن در آتش سوختند

 خالدی از واژگونی یک دستگاه پرادو در روز پنجشنبه (18 شهریور ماه امسال) در محور زاهدان ــ نهبندان خبر داد و افزود: این حادثه در کیلومتر 85 محور زاهدان ــ نهبندان به وقوع پیوست در ساعت 17:27 به اورژانس گزارش شد.

 به گفته وی اولین آمبولانس در ساعت 17:33 در محل تصادف حاضر شد، اما عوامل اورژانس مشاهده کردند که خودروی حادثه دیده پس از واژگونی دچار آتش‌سوزی شده و پنج سرنشین آن بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 115911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز