همشهری آنلاین: معاون وزیر نیرو اعلام کرد برق مشترکان دهک دهم درآمدی که مصارف غیرمتعارفی دارند، احتمالا قطع می‌شود.

مصرف برق

محمد بهزاد در گفتگو با مهر با اعلام اینکه تغییر نرخ برق مصارف تجاری، اداری و دهک دهم درآمدی در حال ابلاغ شده است، در عین حال گفت: باتوجه به تاکید رئیس جمهور و گرمای شدید، این دستورالعمل اجرایی نشده است؛ وگرنه صورتحساب برق پرمصرفها بیش از ارقام فعلی بود.

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: هم اکنون قیمت برق مشترکان پرمصرف تجاری به طور متوسط 50 تومان است که بر اساس تصمیمات جدید باید به 65 تومان افزایش یابد، ضمن اینکه تعرفه برق اداری نیز با نرخ مصوب تمام شده در حال اجرا است.

 وی تاکید کرد: در مورد مشترکان دهک دهم درآمدی نیز باید جرایمی به آنان تعلق می گرفت که هنوز اعمال نشده است.

 بهزاد در تشریح جرایم دهک دهم درآمدی اظهارداشت: مشترکان برق پرمصرف این دهک باید به صورت میانگین به ازای هر کیلووات ساعت برق 52 تومان بپردازند در حالی که هم اکنون به دلیل تاکید رئیس جمهور و گرمای تابستان این مشترکان 26 تومان بابت هر کیلووات ساعت می پردازند.

  وی تاکید کرد که با وجود اخذ مجوزهای لازم برای اعمال جرایم تا کنون اعمال نشده است. معاون وزیر نیرو هشدار داد : علاوه بر جرایم نقدی، احتمالا برق مشترکان دهک دهم درآمدی که مصارف غیر متعارفی دارند، قطع می شود.

 بهزاد بر مصرف بهینه منابع انرژی با توجه به سیاستهای استراتژیک و منافع ملی تاکید کرد و گفت: بنابراین اگر مشترکان پر مصرف دهکهای بالای درآمدی بخواهند به بهانه پرداخت رقم درج شده در قبوض با احتساب جرایم مصارف بالایی داشته باشند، برق آنها قطع خواهد شد.

 وی تصریح کرد: هم اکنون حتی با احتساب قیمت تمام شده برق برای مشترکانی که مصارف غیر متعارف دارند و قطع یارانه برق در مورد آنها بازهم قیمت تمام شده واقعی برق محاسبه نمی شود چرا که در قیمت تمام شده فعلی سوخت یارانه‌ای لحاظ شده است، بنابراین مشترکان پرمصرف در دهکهای بالای درآمدی باید به ازای هر کیلووات ساعت 130 تومان بابت قیمت تمام شده برق بپردازند که هم اکنون حداکثر 832 ریال به ازای هر کیلووات ساعت است.

کد خبر 115996
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز