سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از ما مراقب هستیم که چه می‌خوریم و ورزش هم می‌کنیم, اما هنوز نتوانستیم شکم‌مان را کوچک کنیم یا به وزن مطلوب برسیم.

رژیم برای کاهش وزن

کارهایی هست که ما انجام نمی‌دهیم, همچنین کارهایی هست که بیش از حد انجام می‌دهیم, توجه به اینها می‌تواند تاثیر به سزایی در سلامتی ما داشته باشد.

1- به میزان کافی بخوابید. مطالعات نشان می‌دهد, بعد از مدت کوتاهی(در حدود 6 شب), اگر شما شبی 4 الی 7 ساعت بخوابید , میزان گلوکز در خون شما افزایش می‌یابد. باید سعی کنید تا آنجائی که می‌توانید 8 ساعت در شبانه روز بخوابید و قبل از نیمه شب به رختخواب بروید.

2- غذاهای تصفیه و فراوری شده را کمتر مصرف کنید. از خوردن فست فود و غذاهای سرخ شده اجتناب کنید، سعی کنید تا آنجائی که می‌توانید غذاهای طبیعی مصرف کنید. همچنین مصرف فیبر کافی ضرورت دارد (به دفع کمک می‌کند), میوه و سبزیجات بهترین راه برای سیر شدن است.

3- از خوردن نوشیدنی‌های حاوی شکر خودداری کنید و بیشتر آب مصرف کنید. آب برای بسیاری از اعمال بدن حائز اهمیت می‌باشد,از جمله هضم, دفع سموم از بدن و انتقال مواد مغذی مهم به سلول‌های ما که نیاز به انرژی برای سوختن کالری دارند.

4- در آشپزخانه خودتان غذا تهیه کنید. بهتر است بیشتر روی این موضوع کار کنیم, واقعیت این است که بیشتر اوقات بیرون غذا می‌خوریم یا از بیرون غذا سفارش می‌دهیم. اگر خودمان غذا درست کنیم این شانس را داریم آنچه را که در ترکیب غذا هست تحت کنترل خودمان باشد.

5- آرام غذا بخورید. با ولع غذا نخورید. شرایط زندگی‌مان ایجاب می‌کند در هنگام رانندگی یا در پشت میز کارمان بشینیم و غذا بخوریم. تنها در اعیاد یا موقعیت‌های خاص, می‌نشینیم و از غذا خوردنمان لذت می‌بریم. میمون‌ها هر تکه از غذایشان را 100 بار می جوند (که بسیار زیاد است), و فقط تا وقتی‌که سیر بشوند به غذا خوردن ادامه می‌دهند. آنها می‌دانند که هر چه بیشتر غذایشان را بجوند هضم آن برایشان آسانتر است.[غذای سبک و درست جویدن مانع سوزش معده می‌شود]

6- خوب تنفس کنید. روزهای زیادی پیش می‌آید که نفس عمیق نکشیده‌ایم. صبح ,ظهر و در پایان روز آگاهانه ده نفس عمیق بکشید. چشمان خود را ببندید از راه بینی بطور کامل هوا را وارد شکمتان کنید و از طریق دهانتان همه هوای آلوده را بیرون کنید. اگر یک روز پر از اضطراب را داشتید, یا می‌خواهید با غذای درست روزتان را شروع کنید و به پایان برسانید, نفس کشیدن حائز اهمیت است.

7- به خودتان گرسنگی ندهید. بعضی از شما ممکن است, کمترغذای کافی بخورید, کمبود کالری بدن شما را در حالت ذخیره نگه می‌دارد. بدن ما بسیار زیرک است.اگر غذای کافی دریافت نکنید, متابولیسم شما به بدنتان می‌گوید هر کالری را که دریافت می‌کند ذخیره کند و انرژی مورد نیاز خود را از بافت عضلانی بدست بیاورد. این خوب نیست. بعلاوه از خوردن صبحانه اجتناب نکنید. افرادی که صبحانه نمی خورند بیش از چهار برابر بیشتر از دیگران اضافه وزن دارند.

8- بیشتر ورزش کنید. حتی اگر ورزش می‌کنید, نمی‌توانید هر چیز را که دلتان می‌خواهد بخورید و بنوشید. این واقعا یک پازل سه طرفه است: تعادل در ورزش, غذا و البته روحیه (که ناراحتی و شادی نقش مهمی را در آن ایفا می‌کنند). 

http://www.behsite.ir

کد خبر 116069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز