همشهری آنلاین: موزه ملی ایران بدون هیچ تعطیلی از ساعت 9 صبح تا 9 شب پذیرای بازدیدکنندگان از منشور کوروش است.

منشور کوروش

به گزارش ایلنا، رئیس موزه ملی ایران گفت: تا قبل از این موزه ملی ایران روزهای دوشنبه تعطیل بود و ساعت کاری آن نیز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر بود. اما از فردا که منشور کوروش قرار است مورد بازدید عموم قرار گیرد، موزه ملی هیچ روز تعطیلی ندارد و از 9 صبح تا 9 شب همگان می‌توانند از موزه ملی بازدید کنند و منشور کوروش را ببینند.

آزاده اردکانی در نشست نمایش عمومی منشور کوروش، ادامه داد: برای بازدید از منشور کوروش افراد به صورت گروهی وارد سالن می‌شوند و توضیحاتی نیز در رابطه با این منشور در سالن پخش می‌شود تا بازدیدکنندگان اطلاعات کافی در رابطه با این منشور به دست آورند.

رئیس موزه ملی ایران در رابطه با محفظه شیشه‌ای که منشور کوروش در آن قرار داده شده است، گفت: ویترینی که منشور کوروش در آن قرار دارد از موزه بریتانیا به ایران آورده شده و شرایط حفاظتی خاصی دارد و محیط داخل آن کامل ایزوله است و شیشه‌ها نسبت به نور حساسیت دارد و هیچ‌نوع اشعه‌ای نمی‌تواند به شی وارد شود. حتی این ویترین طوری طراحی شده که نسبت به بسیاری از شرایط و خطرات مانند لرزش ناگهانی و نورهای مختلف مانند مادون قرمز و ماورای بنفش فیلتر شده است.

کد خبر 116105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز