گروه شهری: برنامه‌ها و اهداف حوزه خدمات شهری در سال‌جاری تشریح شد.

زباله

به گفته حسین کلخورانی،‌ معاون خدمات شهری شهرداری تهران، تا پایان آبان ماه، خط پردازش جدیدی به خطوط فعلی مرکز دفن زباله اضافه می‌شود که به‌دنبال آن 100درصد به ظرفیت فعلی خطوط پردازش اضافه خواهد شد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های گروهی خبر داد: ظرفیت خطوط پردازش تا بهمن ماه از 1200 تن فعلی به 7500 تن‌ خواهد رسید و متعاقب آن کل زباله انتقالی به کهریزک به‌طور کامل پردازش می‌شود.

به گفته کلخورانی مهم‌ترین نتایج حاصل از این اقدام آن است که نه تنها دیگر شیرابه‌ای تولید نخواهد شد بلکه زباله‌های شهر به‌طور کامل تفکیک شده و آنچه از خطوط پردازش به دست می‌آید به‌دلیل ارزش حرارتی بالا در نیروگاه تولید برق قابل بهره‌برداری است.به همین مناسبت معاون خدمات شهری شهرداری تهران از نهایی شدن قرارداد ساخت نیروگاه یا زباله‌سوز به‌منظور تبدیل آن به انرژی خبر داد که هم‌اکنون با چند سرمایه‌گذار داخلی و خارجی مذاکرات به نحو مناسبی در حال پیشرفت است.

علاوه براین موضوع، ساخت تصفیه‌خانه برای شیرابه‌های فعلی کهریزک که از 40 سال پیش در این نقطه جمع شده است نیز با کمک دانشگاه تهران در حال انجام است.کلخورانی در این باره گفت: تا دهه فجر حوضچه‌های بی‌خطر‌سازی‌ شیرابه‌های کهریزک به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین احداث کارخانه تبدیل ضایعات میوه به مواد‌غذایی مورد استفاده در تغذیه دام و طیور با ظرفیت 100 تن که قابلیت افزایش تا 500 تن را داراست نیز از برنامه‌های معاونت خدمات شهری محسوب می‌شود که ظرف 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پالایش میوه در میدان مرکزی تره‌بار تهران

معاون خدمات شهری افزود: یک واحد دیگر در میدان مرکزی میوه وتره بار به ظرفیت 400 تن تا پایان سال احداث خواهد شد که وظیفه دارد ضایعات انواع سبزیجات وارد شده به میدان اصلی تره بار شهر تهران را پیش از توزیع در شهر کاهش دهد.

به گفته کلخورانی 50 درصد سبزیجات توزیع شده در تهران را ضایعات تشکیل می‌دهد.در میدان اصلی میوه و تره بار همچنین قرار است با احداث یک واحد صنعتی کار سورت یا پالایش و پردازش میوه قبل از توزیع در شهر نیز انجام شود تا بدین وسیله کیفیت میوه‌های عرضه شده در شهر افزایش یابد.

به گزارش همشهری، بهره‌برداری از 120 بوستان شهری تا دهه فجر، جنگلکاری 2هزار هکتاری کمربند پیرامون شهر تهران تا پایان سال، توسعه فضای سبز عمودی شهر تهران با استفاده از انواع گونه‌های گیاهی مناسب با اقلیم شهر تهران در ده‌ها ساختمان مرکزی شهر تهران، افتتاح 4 ایستگاه آتش‌نشانی جدید در مناطق جنوب شهر به همراه 22 واحد اورژانس در مجاورت این ایستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های خدمات شهری شهرداری تهران در سال‌جاری است.

دیروز معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از برپایی 2 نمایشگاه گل و گیاه دیگر در آبان و اسفند ماه امسال خبر داد و ادامه داد: امسال همچنین 36 مرکز محلی عرضه میوه و تره بار در شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته از 80 درصد رشد برخوردار است.

به گفته کلخورانی با توجه به روند افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم این بازارها می‌تواند نقش مهمی در تنظیم اقتصاد خانوار داشته باشد.به همین مناسبت وی از بهره‌برداری از 14 بازار محلی میوه و تره بار با محوریت جنوب شهر تهران تا پایان هفته جاری خبر داد.

بهره‌برداری از زیرگذر بهشت زهرا

از دیگر برنامه‌های معاونت خدمات شهری در سال‌جاری بحث زیرگذر عابر و سواره رو در 2 جبهه برای بخش جدید بهشت‌زهراست. در این باره کلخورانی گفت: این زیرگذرهای جدید تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

علاوه براین در طراحی بخش متوفیان جدید نیز که در قسمت جنوبی بهشت زهرا در حال احداث است از معماری اسلامی و سنتی استفاده شده که فضای بسیار آرام بخش و زیبایی احداث خواهد شد. برای احداث بخش جدید بهشت‌زهرا که مساحت آن در مجموع 6هکتار است 25 میلیارد تومان هزینه خواهد شد و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاهش قیمت‌ها در شهروند

به گفته کلخورانی، سیاست کاهش قیمت اقلام فروشگاه‌های شهروند در حال تثبیت است و این کاهش قیمت حتی کمتر از نرخی است که تولید‌کننده به‌عنوان قیمت مصرف‌کننده روی کالا ثبت می‌کند. علاوه براین به‌دلیل افزایش کیفیت محصولات عرضه شده در فروشگاه‌های شهروند هم‌اکنون میزان مرجوعی از 3 درصد به نیم‌درصد کاهش یافته است.

کد خبر 116979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز