همشهری آنلاین: نتایج حاصل از مطالعات اخیر نشان می‌دهد استفاده از ریزمغذی‌ها و دریافت ویتامین‌های C، E و املاح منیزیم و روی همراه یا بدون ویتامین‌های گروه B، در کاهش فشار خون دیابتی‌های نوع دو موثرهستنند.

ریزمغذی‌ها

به گزارش ایسنا، دکتر «تیرنگ رضا نیسانی» عضو گروه تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مقاله‌ای، بیماری دیابت را از جمله مشکلات رایج سلامتی دانست و افزود: پیش بینی می‌شود که با شیوع رو به افزایش جهانی این بیماری تعداد بزرگسالان مبتلا به آن از 35 میلیون نفر در سال 1995 به 300 میلیون نفر در سال 2025 افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده در ایران نیز نشان می‌دهد حدود 7/7 درصد یا دو میلیون نفر از بزرگسالان 25 تا 64 سال به این بیماری مبتلا هستند.

به علاوه، شیوع پرفشاری خون در بیماران دیابت نوع دو حدود 71 درصد و یا دو برابر شیوع در سایر افراد جامعه است که خود به عنوان عامل خطر مشکلات عروقی نفروپاتی و رتینوپاتی دیابتی مطرح است، بنابراین کنترل فشار خون و استفاده از استراتژی کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی عروقی در این بیماران به عنوان یک نیاز ضروری مطرح است.

 دکتر نیسانی ادامه داد: مطالعات نشان میدهد دریافت پایین آنتی اکسیدان‌ها و کاهش غلظت پلاسمایی آن‌ها باعث افزایش فشار خون می‌شود، به علاوه ریزمغذی‌ها و ویتامین C ، E و املاح منیزیم و روی، مکمل پیشگیری و بهبود عوارض ناشی از دیابت خواهند بود.

کد خبر 117108
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز