سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

فریبا خانی: جمعه روز جهانی کودک است. به همین مناسبت مراسم روز جهانی کودک با همکاری یونیسف، کمیته جامعه ایمن شهرداری تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنجشنبه 15 مهر ، یک روز جلوتر در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

دوچرخه 573

به گزارش یونیسف، شعار امسال روز جهانی کودک این است:«کودکان در قلب اهداف توسعه هزاره؛ باهم برای ارتقای عادلانه ایمنی کودکان تلاش کنیم». به همین مناسبت پال هولس هوف، نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران، در پیامی گفته است: «با توجه به اهمیت ریشه‌ای موضوع مراقبت و توجه به کودکان در ارزش‌ها و میراث اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی ایران اطمینان دارم که امسال نیز همانند گذشته، روز کودک در ایران، پرشور و شاد برگزار خواهد شد و بار دیگر به یادمان خواهد آورد که کودکان در خانواده‌هایمان، در تعهداتمان و به‌طور کلی در جامعه‌مان، چه گنج‌های بزرگی هستند.»

او می‌گوید:«در مراسمی که یونیسف در روز پایانی اجلاس توسعه سازمان ملل در 31 شهریور 1389 در نیویورک برگزار کرد، کارشناسان و رهبران جهان ضمن تعهد مجدد بر اقدامات عملی، بر اهمیت دسترسی به کودکان ساکن مناطق محروم و دور از دسترس برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره همراه با برابری تا سال 2015 میلادی تأکید کردند.»

مهتاب کرامتی، سفیر حسن نیت یونیسف در ایران، درباره روز جهانی کودک می‌گوید: «افتخار می‌کنم که در یکی از جوان‌ترین کشورهای دنیا زندگی می‌کنم؛ کشوری که بیش از نیمی از جمعیت آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.»

او می‌گوید: «کودکان و نوجوانان عزیز! در هر کجای سرزمین زیبای ایران که هستید، فراموش نکنید استعدادها و توانایی‌های شما بسیار بیش از آنچه تصور می‌کنید، هستند. پس، از لحظه لحظه این دوران پربار استفاده کنید تا جهان اطراف را آن‌گونه بسازید که دوست دارید و شایسته شماست.»

در فرهنگ‌سرای خاوران پنجشنبه برنامه‌های جشن و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. شماره فرهنگ‌سرای خاوران 33730002 است.

جمعه جشنواره و نمایشگاه «بهترین‌ها برای غنچه های شهر» به مناسبت روز جهانی کودک در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار می‌کند. این جشنواره پنجشنبه عصر به طور رسمی افتتاح می‌شود.

جعفر تشکری، معاون شهردار و رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره این جشنواره با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آموزش خردسالان و سرگرمی کودکان و نوجوانان می‌گوید: «راه‌اندازی پارک‌های ترافیک که در آنها به‌طور میدانی با کودکان، خردسالان و والدین ارتباط برقرار می‌شود؛ ایجاد پارک‌های بانوان، تولید برنامه‌های مختلف تلویزیونی برای کودکان با محور موضوعات آموزشی و تولید انواع محصولات فرهنگی و آموزشی با هدف ارایه اطلاعات آموزشی و ترافیکی به کودکان، بخشی از این اقدامات به شمار می‌روند.»

او می‌گوید: «تجهیز پلیس مدارس به لباس و تجهیزات و نیز برگزاری دوره‌ها و همایش‌های دانش‌آموزی را به عنوان بخشی از اقدامات این معاونت برای خردسالان و کودکان تهرانی است.»

این نمایشگاه سه روز ادامه دارد و در غرفه‌های مختلف آن به عرضه ، معرفی و فروش محصولات کودکان و نو جوانان پرداخته خواهد شد. بوستان گفت‌وگو در بزرگراه شهید چمران واقع است.

اما شبکه یاری کودکان که مجموعه‌ای از نهادهای مردمی در حوزه کودکان است، پنجشنبه ساعت 15 برنامه‌ای برای کودکان کار و خیابان برگزار می‌کند. این برنامه در باغ موزه قصر (خیابان شریعتی، خیابان معلم، خیابان مرودشت) اجرا می‌شود. به گزارش دوچرخه در این جشن کودکان کار و خیابان برنامه‌های مختلفی ارائه می‌دهند.

فرهنگ‌سرای اشراق هم امروز، روز جهانی کودک را با نام «رنگین کمان کودکی» جشن می‌گیرد. این برنامه شامل بخش‌های شاد و متنوعی از قبیل نمایش‌های کودکانه و عروسکی، اجرای موسیقی شاد، مسابقه، پخش فیلم و... است.

شما می‌توانید برای شرکت در این برنامه پنجشنبه ساعت 16 به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگ‌سرای اشراق بروید.

خانه فرهنگ آریا نیز جشنی را جمعه در آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای سرو برای کودکان و نوجوان برگزار می‌کند. در این جشن، نمایش «جادوگر شهر شلوغ» با اجرای مریم شادی‌زاده و خیمه‌شب‌بازی و موسیقی اجرا خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 88300786 تماس بگیرید.

کد خبر 117643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز