دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی برای اکثر نقاط کشور برای امروز دوشنبه 4 دی آسمانی صاف تا نیمه ابری در پاره‌ای از نقاط مه آلود و برای 5 دی صاف تا نیمه ابری در برخی نقاط مه رقیق و برخی استان‌ها همراه با برف پیش‌بینی کرد.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر حرکت سامانه بارش زایی است که در روزهای پیشین در نیمه غربی ایران فعالیت داشت.  این سامانه در تا روز دوشنبه از نوار شرقی کشور خارج خواهد شد. از این رو در این مدت استانهای واقع در این مناطق آسمانی ابری و هوایی مه آلود همراه با و باران و بارش برف در ارتفاعات خواهند داشت.

با افزایش دما در روز‌ سه شنبه در برخی نقاط شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از روز چهار شنبه با نفوذ یک سامانه بارش زای دیگر از سمت غرب کشور مجددا بارش باران و برف وزش باد و کاهش دما نیمه غربی ایران را فرا خواهد گرفت.

بر این اساس آسمان استانهای سمنان ، فارس، قزوین ، قم، کردستان ، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی شمالی و رضوی و خوزستان آسمانی صاف تا نیمه ابری  در بعضی ساعات همراه با مه رقیق  خواهند داشت.

در بقیه استانها به جز دو استان گیلان و مازندران که بارانی است، شاهد آسمانی نیمه ابری تا ایری در برخی ساعات رگبار برف خواهیم بود.

هوای‌ استان‌ هرمزگان‌ و جزایر خلیج‌ فارس‌ نیمه‌ ابری‌ تا ابری‌ همراه‌ با رگبار و رعد وب رق‌ به تدریج‌ از بعد ازظهر با کاهش‌ ابر است.

بنابراین‌ گزارش‌ حداکثر و حداقل‌ دمای‌ هوای ‌تهران‌  امروز دوشنبه 4 دی حداقل 0 و حد اکثر 5 درجه است فردا کمی گرمتر شده کمینه دما به یک درجه و بیشینه اش به 6 در جه می‌رسد.

کد خبر 11770

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز