همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه با خارج کردن سرمایه های کشور از دست سرمایه گذاران خارجی امروز رقم بی سابقه 50 میلیارد دلار در اختیار وزارت نفت است ، از آمادگی 12 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان گلستان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جلسه دیدار با مدیران استان گلستان که صبح امروز چهارشنبه در مسجد امام محمد باقر (ع) لشگر 30 پیاده گرگان برگزار شد اظهار داشت: می توان چند برابر کار کرد تا وضع موجود را بهبود بخشید.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به موضوع مسکن مهر عنوان کرد: در سال دومی که موضوع مسکن مهر مطرح شد در جلسه شورای مسکن گفتیم که سالی 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی و بازسازی کنید، می گفتند مگر شدنی است چون متوسط واحدهای مسکونی روستایی بازسازی شده در سالهای قبل 16 هزار واحد بوده است اما پایان سال جاری که چهارمین سال آغاز این طرح می باشد نزدیک به یک میلیون مسکن روستایی بازسازی و نوسازی شده است.

احمدی نژاد گفت: تا امروز من از صدها شخصیت درجه اول دنیا شنیده ام که می گفتند ما همه حوادث ایران را روزمره رصد می کنیم.

وی خطاب به مدیران استان گفت: شما فرصت خدمت به یک ملت و آرمان یک انقلاب را در اختیار دارید. البته بهترین اعمال خدمت به بندگان خداست.

احمدی نژاد وظیفه اصلی مدیران استان را انجام کارهای کلان و زیربنایی به شمار آورد و افزود: اما در کنار این کارهای زیربنایی باید فضایی باز کنید برای نیازها و امورات تک تک مردم و نباید کارهای بزرگ ما را از نیازها و کارهای جزئی آحاد مردم غافل کند.

وی با بیان اینکه نمی دانم بودجه جاری شما چقدر است ولی از محل همین بودجه می توان کار ده ها هزار نفر از مردم را انجام داد، گفت: می توانیم استان گلستان را به جایی برسانیم که وقتی به داخل مردم رفتیم و از آنها بپرسیم که وضعیت چطور است بگویند عادلانه است و پارتی بازی وجود ندارد که این شدنی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مدل پیشرفت استان گلستان عنوان کرد: این مدل برنامه ریزی که تا کنون داشته ایم و اقتباسی بود و همچنین مدل برنامه ریزی توسعه که وارداتی است اساسش برای حفظ فاصله شمال و جنوب نظام سلطه نسبت به سایر کشورهاست. چند کشور اسم خود را توسعه یافته گذاشته اند و اسم برخی کشورها را نیز کشورهای در حال توسعه نامیده اند و سایر کشورها نیز از نظر آنها ول معطلند اما آنها به دنبال غارت این کشورها هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت آنها اسم خود را توسعه یافته گذاشتند و اسم ما را در حال توسعه یعنی اینکه ما باید دائما بدویم و تلاش کنیم تا مثل آنها شویم. گیرم مثل آنها شدیم آیا این نقطه مطلوب ماست؟ در حالیکه هم ما می دانیم و هم آنها که هیچ وقت نمی توانیم مثل آنها شویم چون شرایط و فرهنگ ها متفاوت است و حتی ما می خواهیم بهتر و برجسته تر از آنها بشویم.

احمدی نژاد با طرح این سئوال که دولت بودجه را در بخش های مختلف ارتقاء داده است اما باز بیکاری وجود دارد و چرا این وضعیت درست نمی شود؟ گفت: آنها ما را در حلقه ای انداخته اند که باید دائما بدویم. منابع زیادی مصرف کنیم و از آن طرف بهره کمتری ببریم.

رئیس جمهور افزود: در دوره استعمار جدید آنها دیدند که فاصله طبقاتی آنها با کشورهای فقیر در دنیا خیلی زیاد شده است و ممکن است بحرانی بوجود آید پس آمدند و گفتند که این کشورها را در حلقه ای بیندازیم که دائما در حال دویدن باشند تا به فکر طغیان علیه نظام سلطه نیفتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم داشتن مدل اسلامی - ایرانی برای پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: در برنامه پنجم سعی کردیم این مدل را عوض کنیم مثلا در بخش کشاورزی 1350 میلیارد تومان منابع در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته که اگر مجلس صندوق توسعه کشاورزی را تصویب کنند آن را به 4 برابر افزایش خواهیم داد.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه وزارت علوم باید رشته های دانشگاهی را مدیریت کند، گفت: بالاخره ما به چه میزان لیسانس ادبیات، تاریخ و علوم سیاسی احتیاج داریم. البته با علوم سیاسی کسی نمی تواند سیاستمدار شود زیرا به علوم دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد: با برنامه نظام مادی نمی توان یک جامعه معنوی را اداره کرد. ما بالاترین سطح پیشرفت را در مدلی که خود ارائه می دهیم می خواهیم، نه اینکه آن را از جای دیگری برداریم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بدهی های دولت های قبلی اظهار داشت: در ابتدای دولت نهم 49 میلیارد دلار بدهی خارجی داشتیم که در دولت نهم و دهم نه تنها وام نگرفتیم بلکه آن را به 15 میلیارد دلار رساندیم و حتی میزان موجودی صندوق ذخیره ارزی را هم افزایش دادیم.

وی در ادامه به صنعت نفت کشور اشاره کرد و افزود: آنها سالانه یک میلیارد دلار در صنعت نفت ما سرمایه گذاری می کردند اما ما این ذهینت را شکستیم که تنها آنها باید سرمایه گذار باشند و در همین راستا پولهای خود را از حسابهای آنها خارج و به حساب خودمان در داخل کشور واریز کردیم که هم اکنون 50 میلیارد دلار در اختیار وزارت نفت است که در تاریخ صنعت نفت کشور بی سابقه بوده است.

وی افزود: با وجود تحریم هایی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند اما هم اکنون 12 شرکت اعلام آمادگی کرده اند که در صنعت نفت ما سرمایه گذاری کنند .

وی در پایان گفت: در کشور امکانات زیاد است توانمندی زیادی وجود دارد اما انرژی عظیمی که در ایران است قفلی است که باید آن را باز کنیم که اگر باز کنیم شما ظرفیت های ایران را خواهید دید.

 

 

کد خبر 117729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز