دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت که تاکنون در بازار سیستم عامل‌های موبایل از شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل عقب مانده، امیدوار است با انتشار ویندوز موبایل 7 سهم قابل قبولی از بازار را دوباره بدست بگیرد

windows mobile 7

به گزارش بی‌بی‌سی، براساس پیش‌بینی‌های شرکت‌های اپراتور موبایل، گوشی‌های موبایل هوشمند (Smart Phone) در سه سال آینده 70 درصد بازار تلفن همراه را تسخیر می‌کنند.

 مایکروسافت می‌گوید واسط کاربری این سیستم عامل را از ابتدا و متفاوت با نسخه‌های دیگر ویندوز موبایل ساخته‌است. تاکنون نسخه‌های دیگر ویندوز موبایل به علت پایین بودن کارایی و برنامه‌ها (Apps) نتوانسته‌اند در بازار رقابتی جدید کاربران را به خود جذب کند.

 در حال حاضر سیستم عامل سیمبین نوکیا در صدر پرفروشترین سیستم عامل‌ها و بعد از آن سیستم عامل آی‌فون و اندورید گوگل با رشد بسیار بالا تنها در چند سال دوم و سوم هستند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که به زودی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید از گوشی‌های آی‌فون در فروش جلو می‌زنند.

 از طرفی شرکت RIM با افزایش تقاضا برای گوشی‌های بلک‌بری از سوی کاربران مخصوصی نظیر تجار، روسا و کارمندان شرکت‌ها روبرو بوده‌است.

 سیستم عامل ویندوز موبایل 7 دارای شبکه بازی Xbox Live و پخش موسیقی Zune خواهد بود. این سیستم عامل قرار است برروی گوشی‌های HTC، سامسونگ و LG منتشر شود.

 مایکروسافت امیدوار است با استفاده از موفقیت سیستم عامل ویندوز 7 کامپیوتر و مرورگر اینترنت 9 بتواند سهم خوبی از بازار سیستم عامل موبایل را بدست گیرد.

 

کد خبر 118161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز