سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب تاریخ علم غرب نوشته جان گریبین، مورخ علم و اختر فیزیکدان،با ترجمه رضا خزانه از سوی انتشارات فاطمی روانه بازار نشر شد.

کتاب تاریخ علم غرب

جان گریبین، مورخ علم و اختر فیزیکدان، سفر هیجان انگیز خود را از سال 1543 میلادی آغاز می کند. گریبین با بیانی روشن و موجز به تشریح تحولات علم غرب در حوزه هایی همچون نجوم، زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، ژنتیک و نظریۀ مهبانگ در طول پانصد سال گذشته تا دوران معاصر می پردازد.

در طول این سفر پرماجرا، در میان چهره های مشهوری مانند کوپرنیک، داروین و اینشتین به چهره های مشهور دیگری برمی خوریم که علاوه بر آفرینش علمی، ماجراهای دیگری نیز آفریدند: از جمله وسالیوس که برای پیشبرد پژوهش هایش از نبش قبر و دزدیدن جنازه خودداری نمی کرد؛ نیوتون که به خودبینی و ستیزه جویی با رقبایش شهرت داشت و نام آنها را از کتاب های تاریخ حذف می کرد؛ گرگور مندل، کشیش موراویایی که پایه گذار ژنتیک مدرن است و لویی آگاسی که آنقدر در اثبات وجود دورانهای یخبندان در گذشته پافشاری می کرد که برای اثبات مدعای خود، همکارانش را به بالای کوه کشاند.

این کتاب در پنج دفتر تنظیم شده است: از دل دوران تاریک قرون وسطی، بنیان گذاران، عصر روشنگری، تصویر بزرگ و عصر جدید. ایدۀ محوری گریبین در سراسر کتاب، بررسی تحولات علم در قالب گام های تدریجی و کوچک و رد نظریۀ انقلاب های علمی توماس کوهن است.

تاریخ علم غرب نوشتۀ جان گریبین و با ترجمۀ رضا خزانه با بهای 11500 تومان از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است. عرضه شد.

 کتاب دیگر همین انتشاراتی کتاب زیست شناسی با رویکرد مولکولی است که از جمله  معتبرترین کتاب درسی در زمینه زیست شناسی عمومی است که حاصل ده ها سال کار پیوسته گروهی از بزرگترین دانشمندان و استادان زیست شناسی با همکاری متخصصان آموزش زیست شناسی می باشد؛

این کتاب مطابق آخرین دستاوردها ی آدمی در زمینه های آموزش علوم تألیف و پیوسته روزآمد شده است.سازمان برنامه ریزی کننده ی آن با بیش از 50 سال کار پیوسته به یکی از پیشروترین و نوآورترین سازمان های علمی- آموزشی جهان تبدیل شده و لذا برنامه های آن در بیش از 60 کشور به طور رسمی پذیرفته شده است. این کتاب زیست شناسی را با نگاه کل نگر،مدرن و عمیق معرفی می کندو کتابی مفید برای دانش آموزان و دبیران زیست شناسی و حتی خوانندگانی است که در پی توسعه دانش خویش در زمینه زیست شناسی هستند.

کد خبر 118231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز