سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای اتیوپی سه شنبه 26 دسامبر (5 دی) با پشتیبانی دولت سومالی به یکصد کیلومتری موگادیشو پایتخت این کشور رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه: عبدالکریم فرح سفیر سومالی در یک کنفرانس خبری آدیس آباباضمن بیان مطلب فوق افزود:نیرو‌های ارتش اتیوپی تنها یکصد کیلومتر با موگادیشو فاصله دارند و در حال پیشروی به سوی این شهر هستند.
جنگنده‌های اتیوپی روز دوشنبه 25 دسامبر فرودگاه موگادیشو را که تحت کنترل نیروهای ائتلاف دادگاه‌های اسلامی سومالی است، بمباران کردند.
درگیری‌ها بین ائتلاف دادگاه‌های شرعی سومالی و نیروهای دولت موقت این کشور از چهارشنبه گذشته و پس از انقضای ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی ائتلاف برای خروج هزاران نظامی اتیوپیایی از سومالی آغاز شد.
نیروهای اتیوپی از دولت انتقالی سومالی که مقر آن شهر بیداوه در ‪ ۲۵۰‬کیلومتری شمال غرب موگادیشو است، حمایت می‌کنند.
ائتلاف دادگاه‌های شرعی سومالی، پس از چهار ماه درگیری،  از پنجم ژوئن سال جاری ) ۱۵‬خرداد) جنگ‌سالاران تحت حمایت آمریکا را از موگادیشو بیرون راند و قدرت را در پایتخت به دست گرفت.
در جریان جنگ داخلی سومالی که از سال ‪ ۱۹۹۱‬میلادی و پس از سرنگونی "محمد زیادباره"، دیکتاتور سومالی توسط جنگ سالاران آغاز شد، بین ‪ ۳۰۰‬تا ‪ ۵۰۰‬هزار نفر کشته شدند و از آن زمان تا کنون سومالی فاقد یک دولت واحد است

کد خبر 11888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز