جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سربازان کره شمالی و جنوبی روز جمعه در مرزهای به شدت محافظت شده میان دو کشور به تبادل آتش با هم پرداختند.

North Korean troops

خبرگزاری اتریش از سئول گزارش داد، ارتش کره جنوبی اعلام کرد مرزبانان کره شمالی دو گلوله به سوی پست مرزی در کره جنوبی شلیک کردند که به آتش آنها پاسخ داده شد. [آشنایی با تاریخچه تنش‌های آمریکا - کره شمالی]

بنا به اعلام وزارت دفاع کره جنوبی هیچ یک از سربازان این کشور در این جریان مجروح نشدند. ارتش سطح آمادگی خود را به خاطر این حادثه افزایش داده است.

هنوز طرف کره شمالی در این باره موضع گیری نکرده و مشخص نیست که چرا سربازان این کشور گلوله شلیک کرده اند.

این حادثه در استان شرقی گانگوون دو هفته پیش از آنکه روسای دولت ها و کشورهای عضو گروه 20 در سئول گردهم بیایند، روی داده است. در گذشته هم که سئول خود را برای میزبانی اجلاسی بین المللی آماده می کرد، کره شمالی بارها به شیوه های مشابه همسایه جنوبی خود را تحریک می کرد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی YTN خبر داد که احتمالا پست مرزی کره شمالی عمدا گلوله شلیک کرده است. درست چند ساعت بعد برای نخستین بار قرار بود ملاقات دوباره میان خانواده هایی انجام گیرد که به خاطر جنگ 1950 تا 1953 و دوپارگی کره، از هم دور افتاده اند.

دو کشور از زمان جنگ کره به صورت رسمی در وضعیت جنگی به سر می برند. معاهده صلح میان دو طرف هنوز به امضا نرسیده است. خط آتش بس بین دو کره به عنوان مرز شناخته شده است. در سال جاری میلادی تنش ها میان دو کشور تشدید شده است. دلیل این تنش غرق شدن یکی از ناوهای جنگی کره جنوبی در ماه مارس بود. کره جنوبی همسایه شمالی خود را متهم به غرق این کشتی کرده است. بر اثر غرق شدن این ناو 46 خدمه آن کشته شدند.

به تازگی نشانه هایی از تنش زدایی دیده می شد، به طوری که کره جنوبی وعده کمک به همسایه فقیر خود داد و دو طرف در خصوص ازسرگیری ملاقات میان خانواده های از هم دور افتاده به توافق رسیدند.

کد خبر 119399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز