جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

نگاهی به اشیایی که برخی موتورسواران بار می‌زنند، حکایت فیل و فنجان است. موتورسوارانی که بدون بار نیز به سختی تعادل خود را حفظ می‌کنند گاهی مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید دست به‌حرکاتی می‌زنند که به‌حرکات آکروباتیک شباهت بیشتری دارد.

موتور

تمام این تخلفات در حالی صورت می‌گیرد که هنگامی‌که برخورد‌های ماموران راهنمایی و رانندگی افزایش می‌یابد و در چهارراه‌ها شروع به ضبط وسیله نقلیه موتورسواران متخلف می‌کنند، میزان شکوه و شکایت‌های این افراد سربه‌فلک می‌کشد حال آنکه به استناد این تصویر و مشاهدات هر روزه شهروندان، نحوه رانندگی و رفتار تعدادی از موتورسواران برای افراد دیگر و خود آنها بسیار خطرناک است.

شاید برخی از آنها تصور می‌کنند فقط بار کج است که به منزل نمی‌رسد و چنانچه برای نمونه یک یخچال، چندین و چند فوتی را به‌صورت عمودی روی موتور قرار دهند به‌راحتی به مقصد و درآمد بالایی می‌رسند. به‌هر حال از آنجا که آمار بیمارستان‌ها در مورد میزان تصادف‌های ناشی از این تصورات غلط بسیار گویاست، بهتر است از چنین رفتار‌هایی خودداری کنیم.

بین خطوط برانید

هر روزه بسیاری از خیابان‌های شهر درگیر ترافیک‌ سنگینی می‌شود که یکی از مهم‌ترین علل آن بی‌توجهی راننده‌ها به رانندگی بین خطوط است. پیروی نکردن از این مورد باعث فشردگی خودرو‌ها و به‌اجبار کاهش سرعت می‌شود. با‌وجود این، در برخی از خیابان‌های شهر خطوط مقطع و ممتد در اثر گذشت زمان کمرنگ و گاهی محو شده‌اند.

این مشکل پس از آگاهی ماموران مربوط، پس از چند روز حل می‌شود. مشکلی که بر‌جا می‌ماند اما این است که برخی راننده‌ها برای تشخیص خطوط جدید و قدیمی مشکل دارند. بنابراین به‌نظر می‌رسد چنانچه برای این مشکل راه‌حلی پیدا شود راننده‌های بیشتری در بین خطوط حرکت می‌کنند.

لطفاً مرا جریمه کنید

به‌نظر می‌رسد که اکثر خودروهای شهر به دلیل بارش باران‌های شدید چند روز اخیر حسابی گل‌آلود شده‌اند و به یک شست‌وشو احتیاج دارند. از این رو برخی از افراد به‌محض اینکه باران بند می‌آید و هوا صاف می‌شود به فکر شستن خودروی خود می‌افتند.

تمیز‌کردن خودرویی که شیشه‌های باران‌خورده‌اش کثیف شده و قدرت دید راننده را کاهش می‌دهد یا خودرویی که لایه‌ای گل روی چراغ‌هایش نشسته و نور چندانی در شب ندارند کار درستی است اما اینکه راننده‌ها بخواهند برای شست‌وشوی خودروی گل‌آلودشان پیش از اینکه جمله «لطفا مرا بشویید‌» به دست کودکی روی آن نقش ببندد در هرجایی توقف کنند، چندان پذیرفته نیست.

برای‌نمونه آنچه در تصویر می‌بینید تخلف راننده‌ای را نشان می‌دهد که برای شستن خودرویش درست زیر تابلوی «شست‌وشوی خودرو ممنوع» پارک کرده و آب در خیابان راه انداخته است. به‌هر حال راننده‌ها باید برای این کار بهترین مکان را انتخاب کنند تا مستحق جمله «لطفا مرا جریمه کنید» نشوند.

ساختمانی در ژانر ترسناک

عده‌ای نه‌تنها برای زیبا‌سازی نمای بیرونی محل زندگی‌شان کاری نمی‌کنند بلکه گاهی تغییرهایی در نما ایجاد می‌کنند و محل‌زندگی‌ خود را به ساختمان فیلم‌های ژانر ترسناک شبیه می‌کنند. تصویری که می‌بینید ساختمانی را در یکی از محله‌های شمال‌شرق تهران نشان می‌دهد که اهالی، از ظاهر آن دل خوشی ندارند.

به‌هر حال از آنجا که از قدیم گفته‌اند «ترس بزرگ‌تر از خطر است» همسایه‌ها می‌توانند برای جلوگیری از چنین اقداماتی که به زیباسازی شهر لطمه وارد کرده و نمای کوچه و خیابان را هم نازیبا می‌کند با سامانه 137‌تماس گرفته و بهترین راهنمایی را دریافت کنند.‌

کد خبر 119997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز