دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر - احمد افشار: مراسم اهدای جوایز و اختتامیه نخستین نمایشگاه «سرو نقره‌ای» پریشب در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

silver

تهمتن امینیان دبیر این نمایشگاه در ابتدای مراسم از همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه همکاری کرده بودند قدردانی کرد و در ادامه فرشید مثقالی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به نمایندگی از هیأت داوران بیانیه هیأت داوران را خواند.

در این بیانیه آمده بود: آثار ارائه شده در نمایشگاه سرو نقره‌‌ای اگرچه از آثار منتخب اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است ولی به هرحال آینه‌‌ای‌ است از کل فعالیت‌های گرافیک ایران و نموداری است از وضعیت نسبی گرافیک ما. اگر قدرت و ضعفی در کارها هست، به هرحال آن چیزی است که در مملکت ما در این زمینه اتفاق می‌افتد.

در ادامه این بیانیه چنین آمده بود: هیأت انتخاب و داوران که ترکیبی از همه نسل‌‌های فعال در گرافیک ایران‌اند، روزها و ساعات زیادی را برای انتخاب و سپس داوری گذراند. در بخش داوری، در وهله نخست، هیأت داوران بر این شد که ابتدا در هر بخش 3 کاندیدا را که بهترین نمونه بخش خود هستند، انتخاب کرده و سپس از میان این سه کاندیدا، برنده سرو نقره‌ای را انتخاب کند که انتخاب برنده اول میان 3 کاندیدا در اغلب بخش‌ها، کار چندان ساده‌ای نبود و در بعضی از بخش‌ها ساعت‌ها برای تعیین برنده اول بحث و بررسی شد.

در ادامه این مراسم جوایز بخش‌های مختلف نمایشگاه «سرو نقره‌ای» با حضور محمد احصایی، نورالدین زرین‌کلک، ‌ابراهیم حقیقی و طاهره محبی تابان به برگزیدگان اهدا شد که البته تندیس «سرو نقره‌ای» آماده نبود و قرار شد بعد از آماده شدن این تندیس‌ها برای برگزیدگان ارسال شود.

بخش طراحی نشانه و نشانه‌نوشته: جایزه این بخش به علیرضا انوش‌فر اهدا شد.

بخش طراحی پوستر: جایزه‌ سرو نقره‌‌ای این بخش به رضا عابدینی تعلق گرفت.

بخش طراحی جلد نشریات: جایزه این بخش به پدرام حربی اختصاص یافت.

بخش طراحی صفحه آرایی نشریات: جایزه سرو نقره‌ای در این بخش به مجید عباسی هدیه شد.

بخش طراحی گرافیک تبلیغات: نیلوفر ابریشم‌کار به‌خاطر ایده‌های خلاقانه و اجرای واضح و روشن و ایجاد وحدت ایده در محصولات کاملاً متفاوت یک شرکت واحد موفق به دریافت جایزه سرو نقره‌ای این بخش شد.

بخش طراحی بروشور و کاتالوگ: جایزه سرو نقره‌ای این بخش به‌ایمان راد اهدا شد.

بخش طراحی الکترونیک: بهراد جوانبخت برنده جایزه سرو نقره‌ای این بخش اعلام شد.

بخش سایر آثار طراحی گرافیک: جایزه این بخش به نغمه فلورذبیحی تقدیم شد.

«فرشید مثقالی» در ادامه این مراسم از اهدای یک جایزه دیگر که در لیست جوایز این نمایشگاه نبوده است خبر داد و گفت: جایزه ویژه هیأت داوران به‌صورت دیپلم افتخار به مسعود سپهر و پدرام حربی به خاطر طراحی هویت بصری جامع علائم و نشانه‌های متروی تهران اهدا شد.

این نمایشگاه در 9 رشته‌ با استقبال نسل جوان طراحی گرافیک ایران و دانشجویان این رشته روبه‌رو شد. در این نمایشگاه 376 اثر از 156 هنرمند به نمایش درآمده بود که در بخش طراحی نشانه و نشانه نوشته با 74 اثر بیشترین آثار و در بخش طراحی صفحه آرایی نشریات (کتاب و مطبوعات) با 13 اثر کمترین آثار ارائه شده بود.

 

کد خبر 120829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز