واریز یک مرحله دیگر یارانه نقدی به حساب‌خانوارها، همچنین حل مشکل واریز یارانه نقدی در مرحله اول در مورد برخی افراد و عدم‌تعلق یارانه نقدی مرحله اول به ثبت‌نام‌کنندگان جدید، تازه‌ترین اخبار و تحولات قانون یارانه‌ها بود که دیروز از سوی مقامات دولتی مطرح شد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی به‌صورت مشترک با مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشست خبری تشکیل داد و برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه قرار است اخبار مهمی پیرامون قیمت‌های جدید و زمان اعمال آن اعلام شود، موضوعات دیگری در این نشست مطرح شد.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین خبر محمدرضا فرزین این بود که یک مرحله دیگر یارانه نقدی به میزان مرحله اول یعنی 81 هزار تومان به حساب خانوارها واریز می‌شود. به گفته فرزین، حمایت ویژه از خانوارهای مناطق محروم یا تحت پوشش نهادهای حمایتی در مرحله دوم اعمال خواهد شد.

وی در مورد مبلغ یارانه در سال آینده موضوع را به میزان بودجه درنظر گرفته شده برای این کار منوط کرد و گفت: هنوز در این مورد چیزی مشخص نشده است.به گفته سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی، در مرحله اول 4800میلیارد تومان به حساب مردم به‌عنوان یارانه نقدی واریز شده است.

فرزین همچنین از افزایش 10درصدی سهم خانوار از درآمد قانونی تعیین‌شده یارانه‌ها خبر داد. این مبلغ در قانون 10هزار میلیارد تومان تعیین شده است که به 12 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. فرزین در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و با بیان اینکه هم‌اکنون اقتصاد کشور در حوزه بازار ارز، بورس، کالا و سایر بخش‌ها وضعیت آرام و قابل اطمینانی را تجربه می‌کند،

گفت:‌ در برخی موارد که اندک نوساناتی به‌وجود آمد مانند بازار ارز و افزایش قیمتی که اخیرا در 106 واحد تولیدی رخ داد نیز اقدامات لازم برای کنترل فضا صورت گرفت. وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گسترش تامین اجتماعی و بهبود توزیع درآمد بوده است، گفت:‌ در همین زمینه بسته اجتماعی نیز توسط وزارت کشور تهیه شده است.

فرزین زمان اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را نامشخص اعلام کرد و در مورد زمان برداشت از حساب‌های مربوط به یارانه نقدی، گفت: همزمان با اصلاح قیمت‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی امکان برداشت این مبالغ وجود دارد. وی همچنین افزود: با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سال‌جاری سیاست‌های پولی و نرخ سود بانکی تغییر نمی‌کند. فرزین همچنین با بیان اینکه موضوع مربوط به قیمت آب و یارانه آن همچنان در حال بررسی است، گفت: هنوز هیچ جمع بندی مشخصی در کارگروه‌ها درباره آب نشده و درصورت نهایی شدن این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

رفع اشکالات واریز یارانه نقدی

همچنین رئیس سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها در این نشست اعلام کرد: یارانه نقدی به‌طور قطعی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و اشکالات احتمالی نیز به‌زودی برطرف می‌شود. بهروز مرادی افزود: مشکل ایجاد شده در سیستم نرم افزاری 2بانک باعث شده است اشکالاتی در نشان دادن یارانه نقدی در حساب برخی افراد به‌وجود آید که این اشکال به‌زودی برطرف خواهدشد.

وی در مورد تایید نشدن شماره حساب بانکی سرپرستان برخی خانوارها نیز گفت: در98.5 درصد موارد شماره حساب اعلام شده سرپرستان خانوار به تایید بانک مربوطه رسیده و در مواردی که شماره حساب اعلام شده به تایید بانک نرسیده است صاحبان حساب باید با مراجعه به بانک خود شماره حساب را قطعی و به سازمان هدفمند‌کردن یارانه‌ها اعلام کنند. به گفته رئیس سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها، افرادی که در فرصت 45‌روزه‌ای که از اول آذر آغاز می‌شود اقدام به پرکردن فرم اطلاعات اقتصادی خانوار کنند، قسط اول یارانه نقدی تعلق نمی‌گیرد.

کد خبر 120838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز