همشهری آنلاین: یازدهمین اجلاس وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به ریاست یوسف یوسفی وزیر انرژی و معادن الجزایر در دوحه مرکز قطر برگزار شد.

gas

به گزارش واحد مرکزی خبر از دوحه، در این اجلاس وزیران نفت و انرژی الجزایر ، مصر ، گینه استوایی ، ایران ، لیبی ، قطر ، روسیه ، ترینیداد و توباگو ، ونزوئلا و اعضای ناظر این مجمع شامل هلند، قزاقستان و نروژ حضور داشتند.

در آغاز اجلاس رئیس الجزایری آخرین تحولات و چالش های فراروی مجمع کشورهای صادرکننده گاز را بیان کرد و در ادامه هریک از وزرا نظرات و دیدگاه‌ای خود را درباره تحولات اخیر بازار بین‌المللی گاز مطرح کردند.

همچنین وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو مجمع با ابراز نگرانی از قیمت اخیر گاز، آنرا تهدیدی برای فرصت های جدید سرمایه گذاری در صنعت گاز اعلام و تاکید کردند قیمت گاز با توجه به مزیت‌هایی که در مقایسه با نفت دارد باید منطقی شود.

در این اجلاس راهبرد 5 ساله مجمع بررسی و تمامی اعضا بر توسعه مدل مجمع برای عرضه و تقاضای گاز بعنوان یکی از پارامترهای مهم تاکید کردند.

همچنین کشورهای عضو با تصویب بودجه سال 2011 و تعیین وزیر مصری بعنوان رئیس آتی مجمع، به نامزدی قطر برای برگزاری نخستین اجلاس سران در نوامبر سال 2011 رای مثبت دادند.

در اجلاس یازدهم برای برگزاری اجلاس آینده وزیران هم تصمیم گیری شد و شرم الشیخ دوم ژوئن سال آینده میلادی میزبان اعضا خواهد بود.

کد خبر 122138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز