یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: ظرف 10 روز آینده فروشگاه مجازی شهروند با شماره تلفن 4884 به صورت پایلوت در منطقه 2 و 5 شهرداری تهران راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش همشهری برای فروش مجازی در فروشگاههای شهروند تمامی زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آماده شده است و سیستم تحویل کالا در منزل نیز در حال تکمیل شدن است و چون این کار با هدف کاهش سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک شهر تهران است، تلاش می‌شود که پول خدمات ارائه شده از طریق این سامانه،‌از شهروندان گرفته نشود.

بنابراین گزارش، در طرح فروش مجازی، فروشگاهی موجود نیست بلکه شهروندان با تماس از راه دور اجناس خود را تهیه می‌کنند. روش کار بدین گونه است که بعد از تماس شهروندان با این فروشگاهها، لیست اجناس درخواستی شهروندان با توجه به محل زندگی آنها، به نزدیکترین فروشگاه شهروند اعلام می‌شود تا اجناس مورد درخواست بدون صرف هزینه به سرعت به در منزل متقاضیان ارسال شود.

این گزارش می‌افزاید که بخش فروش الکترونیکی شهروند نیز به زودی آغاز به کار خواهد کرد. شهروندان تهرانی از طریق سایت فروش اینترنتی شهروند به آدرس www.shahrvand.ir می‌توانند با توجه به محل سکونت خود و محدوده جغرافیایی هر فروشگاه اقدام به خرید کالاهای فروشگاههای شهروند کنند.

فاز اول،‌ فروش اینترنتی شهروند با فروش اقلام کادویی شروع به کار خواهد کرد و در فاز دوم این اقلام مرحله به مرحله افزایش خواهد یافت. سایت فروش الکترونیکی شهروند یکی از بزرگترین سایتهای اینترنتی در ایران خواهد بود و مشتریان می‌توانند در آن از راههای مختلف اقدام به پرداخت وجه نمایند.

از سوی دیگر مسعود کرباسیان معاون خدمات شهری شهرداری تهران روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح فروشگاه شهروند مترو در ایستگاه صادقیه گفت: عملیات عمرانی فاز اول شهر آفتاب در جنوب شهر تهران آغاز شده است و به زودی کلنگ آن رسماً زده خواهد شد.

وی همچنین در مراسم بهره‌برداری از فروشگاه شهروند مترو گفت که قطعاً نمایشگاه کتاب سال آینده در مکان فعلی آن برگزار نخواهد شد و احتمال داد سال آینده نمایشگاه کتاب در استادیوم آزادی برگزار شود.

کرباسیان اظهار داشت: چنانچه مسئولین برگزار کننده نمایشگاه نیاز به ارائه خدمات از سوی شهرداری داشته باشند شهرداری تهران حتماً به آنها کمک خواهد داد.معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اظهار این نکته که قیمتها در فروشگاه شهروند تحت کنترل است گفت: امسال قیمت‌ها در شهروند فقط 10 درصد افزایش یافته است،‌در صورتی که قیمت‌ها در بیرون حدود 15 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 12219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز