یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات سهمیه‌های کنکور سراسری 90 شامل سهمیه مناطق، شاهد و ایثارگر، آموزگاران و بهیاران را اعلام کرد که براساس آن هر داوطلب می‌تواند براساس شرایط خود، متقاضی یکی از سهمیه‌های مصوب باشد.

آزمون

شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری 90 براساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی 3سال آخر دوره متوسطه جزو یکی از سهمیه‌های مناطق یک، 2‌ یا 3 محسوب می‌شوند. داوطلبان متقاضی سهمیه مناطق باید قسمت مربوط در بند‌16 فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را علامت‌گذاری کنند.

سهمیه شاهد و ایثارگر

رزمندگانی که از تاریخ 31‌شهریور 59 تا 31‌شهریور‌67‌ حداقل 6‌ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذی‌ربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد.

جانبازان 25 تا 69‌درصد، فرزندان و همسران جانبازان 50‌درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا و جانبازان 70‌درصد و بالاتر و خانواده شهدا (خواهر، برادر، پدر و مادر شهید) برای استفاده از سهمیه مربوط باید براساس ضوابط اقدام کنند.

سهمیه آموزگاران

آموزگاران دیپلمه رسمی (قطعی آزمایشی) یا پیمانی که حداقل 3سال در مناطق آموزش و پرورش خدمت کرده باشند و در حال حاضر نیز شاغل باشند، می‌توانند برای استفاده از سهمیه رشته تحصیلی راهنمایی و مشاوره دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با دریافت فرم مخصوص از نواحی یا مناطق آموزش و پرورش و نگهداری آن نزد خود از سهمیه مزبور استفاده کنند.
پذیرفته شدگان رشته تحصیلی راهنمایی و مشاوره با سهمیه آموزگاران، بورسیه وزارت آموزش و پرورش نمی‌شوند.

سهمیه بهیاران

بهیاران دارنده دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید (کارودانش) مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش که به حرفه بهیاری اشتغال دارند، می‌توانند با تهیه گواهی لازم از سازمان متبوع و نگهداری آن نزد خود منحصراً برای ورود به رشته پرستاری از سهمیه بهیاران استفاده کنند.

کد خبر 122385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز