حمید ضیایی‌پرور: در نخستین روز سفر هیأت رسانه‌ای ایران به کویت، این هیأت با حضور در محل انجمن روزنامه‌نگاران کویت، با هیأت رئیسه و اعضای این انجمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

کویت - رسانه

همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران در این محل در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی شرکت کرد و به مدت 2 ساعت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

این انجمن از جمله قدیمی‌ترین نهادهای صنفی ژورنالیستی در جهان عرب است که توسط 10تن از روزنامه‌نگاران پیشکسوت کویتی در سال 1964 تأسیس شده است، طبق اساسنامه این انجمن، هر روزنامه‌نگار کویتی که در یکی از نشریات این کشور مشغول به فعالیت باشد، می‌تواند عضو این انجمن شود.

ساختمان انجمن در فضایی بزرگ در شهر کویت قرار دارد. سالن اصلی و تالار انجمن و فضای باز محوطه انجمن معمولا محلی برای برگزاری گردهمایی‌های بزرگ صنفی و مطبوعاتی است. بر دیوارهای تالار اصلی انجمن نقشه‌هایی از آزادی مطبوعات در جهان نصب شده است که مناطق مختلف دنیا بر اساس درجه آزادی مطبوعات به رنگ‌های آبی، زرد و قرمز مشخص شده است.

در کنار آرم اصلی انجمن، این کلمات حک شده است: آزادی، مسئولیت. یکی از اعضای هیأت رئیسه انجمن در بدو ورود هیأت رسانه‌ای ایران، از ایشان استقبال کرده و اسامی خبرنگاران ایرانی حاضر در هیأت به همراه رسانه متبوعشان را از تریبون قرائت کرد.

در کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت خارجه ایران، انواع و اقسام سوالات مطرح شد، به‌ویژه سوالاتی که نشان می‌داد آنها اوضاع و احوال داخلی ایران و اخبار مربوط به شخصیت‌های سیاسی طیف‌های فعال کشور را با حساسیت دنبال می‌کنند. در این میان یکی از سوالات جالب مربوط به یکی از خبرنگاران قدیمی کویتی بود که می‌گفت چرا دولت ایران، اجازه خرید ملک به اتباع کویتی را نمی‌دهد و برای خرید ملک یا منزل توسط اتباع کویتی در ایران حتما باید زن ایرانی داشت؟

البته پاسخ آقای رامین مهمان‌پرست این بود که خرید زمین و ملک در ایران توسط اتباع خارجی نیاز به مصوبه مجلس دارد. وی البته از لغو روادید میان ایران و کویت استقبال کرد و گفت: سیاست ایران توسعه روابط و مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه است.

کد خبر 122838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز