همشهری آنلاین: تحقیق درس علوم یک دبستان در انگلیس با دست نوشته‌های کودکانه و شکل‌های رسم شده به وسیله مداد رنگی راه خود را به Biology Letters، معتبرترین ژورنال زیست شناسی انگلیس پیدا کرده‌است.

student science research

به گزارش اسوشیتدپرس، روز چهارشنبه ژورنال Biology Letters متعلق به انجمن سلطنتی علوم انگلیس گزارشی از یک فعالیت علمی  در مورد توانایی دیدن رنگ‌ها و اشکال در زنبورها چاپ کرد که توسط گروهی دانش آموز 8 تا 10 سال در یکی از دبستان‌های انگلیس تهیه شده‌بود.

 این ژورنال معتبر و قدیمی که بزرگترین دانشمندان و محققان عضو هیئت تحریریه آن هستند می‌گوید یافته‌های این کودکان یکی از بهترین پیشرفت‌ها در زمینه شناخت قابلیت‌های تصویری حشرات است.

 این تیم دانش‌آموزی از یک دانشمند عصب شناسی از دانشگاه کالج لندن نیز برای مستندسازی و روند تحقیق خود کمک گرفتند.

 در این تحقیق دانش‌آموزان به زنبورها یاد می‌دادند که به شرط رفتن به هداف مختلف با رنگ‌های متفاوت جایزه دریافت کنند. به این ترتیب معلوم شد زنبورها می‌توانند رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را ببینند و آن‌ها را به خاطر بسپارند.

 داشنمندانی که نظرات خود را در مورد این مطالعه نوشتند می‌گویند نحوه ارائه مطالعه علمی نیست و کمبود اطلاعات آماری در آن احساس می‌شود ولی نحوه مطالعه دانش‌آموزان بسیار جالب و زیرکانه است.

کد خبر 124069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز