چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به خاطر بمبگذاری در یک مجتمع مسکونی نیروهای پلیس در باسک، دو تروریست عضو سازمان زیرزمینی اتا به 515 سال حبس محکوم شدند.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، قاضی دادگاه ملی در مادرید ارتکاب جرم توسط این دو مرد را محرز شناخت که در تاریخ 14 مه 2008 و در آستانه رسیدن نیروهای شبه نظامی گاردیا سیویل (نگهبانان غیرنظامی) یک خودرو بمبگذاری شده را با 200 کیلوگرم مواد منفجره، منفجر کردند.

more    آشنایی با سازمان اتا

در این انفجار یک مامور کشته شد. ساختمانی که در نزدیکی ویتوریاست و در آن 27 مامور و بستگان شان زندگی می کردند، تا حدی فرو ریخت.

بر اساس حکمی که امروز اعلام شد، این تروریستها قصد داشتند تا آنجا که ممکن است تعداد بیشتری از افراد پلیس را بکشند. آنها خودرو بمبگذاری شده را شب هنگام منفجر کردند و پیش از آن هیچ هشداری هم از طریق تلفن نداده بودند.

قاضی دو فقره از جرایم این افراد را اقدامات تروریستی به قصد کشتن و تلاش برای قتل در 26 مورد اعلام کرد. هر دو نفر باید به بستگان پلیس های کشته شده و دیگر ساکنان این مجتمع خسارت میلیونی پرداخت کنند. برای هر فقره از این جرم ها، حداکثر 40 سال حبس در قانون اسپانیا پیش بینی شده است.

کد خبر 124339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز