سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ضرورت ایجاد محدودیت تردد خودروها در شهر تاکید کرد.

rahimi

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: هر طرحی که در موضوع کاهش معضل ترافیک تهران مؤثر باشد، قابل اجرا و تقدیر است. سردار رحیمی با اشاره به حجم خودروهایی که به‌طور روزانه در شهر تردد می‌کنند، افزود: حجم خودروهای موجود در تهران یک سوم خودروهای کشور است.

وی گفت: 6 میلیون خودرو از استان‌های دیگر هر ماه وارد تهران می‌شود که این تعداد در سال 70 میلیون سفر به تهران را شامل می‌شود.رحیمی تاکید کرد: جدای از مشکلات روحی روانی که به‌دلیل ترافیک برای تهرانی‌ها ایجاد می‌شود و همچنین موضوع اتلاف سوخت و وقت شهروندان در ترافیک، باید محدودیت‌هایی برای تردد خودروها درنظر گرفته شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین به پیشنهادهایی چون گسترش محدوده طرح ترافیک و توزیع شناسه‌های ترافیکی با رنگ‌های مشخص برای استفاده در خودروها به‌عنوان راهکارهای کاهش تردد خودروها در محدوده شهر اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که پلیس راهنمایی و رانندگی را فرسوده نکند، چون در طول اجرای طرح زوج یا فرد در شهر نیروهای پلیس راهور فشار سنگینی تحمل کردند.

رحیمی افزود: 5 سازمان و نهاد و ارگان به‌طور مستقیم در موضوع حل معضل ترافیک دخیل هستند و دستگاه‌هایی نیز به‌صورت غیرمستقیم در موضوع ترافیک تهران سهم دارند که آنها نیز باید نتایج فعالیت‌های خود را اعلام کنند و بگویند که طی این مدت چه اقداماتی برای حل مشکل ترافیک تهران انجام داده‌اند و همه تقصیرها را به گردن پلیس راهنمایی و رانندگی نیندازند.

وی با موفق‌خواندن اجرای طرح زوج یا فرد از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: داشتن نقشه راه برای کنترل و مهار ترافیک تهران به همراه تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی موضوعی ضروری در حل معضل ترافیک تهران است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص توزیع شناسه‌های رنگی بین خودروها و با هدف ایجاد محدودیت تردد در شهر افزود: شناسه‌های رنگی با هدف جلوگیری از دور زدن محدودیت‌های ترافیکی از سوی برخی شهروندان توزیع می‌شود. سهم هر فرد در شناسه‌ها مشخص است و از آنجا که به نام شخص صادر می‌شود، کمک می‌کند که از میزان تخلفات در فرار از محدودیت تردد از سوی شهروندان یا خریداری خودروها با شماره‌های مختلف جلوگیری شود.

رحیمی همچنین به طرح‌هایی که پیش‌تر در موضوع مهار ترافیک تهران مطرح یا اجرا شده است، اشاره کرد و گفت: برخی طرح‌های اجرا شده اثربخش بود و طرح جدید در شورای‌عالی ترافیک نیز باید با نگاه به همه طرح‌های گذشته به‌صورت یک طرح جامع و کامل تهیه و تصویب شود.

وی ادامه داد: در بحث ترافیک تهران نوک پیکان همیشه متوجه پلیس راهور است؛ درحالی‌که دستگاه‌های دیگری هم در موضوع ترافیک دخیل هستند که باید به شهروندان پاسخگو باشند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین بخشی از ترافیک تهران را ناشی از نبود فرهنگ ترافیک و رانندگی در میان برخی شهروندان دانست.

وی همچنین به ارائه طرح پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به شورای‌عالی ترافیک کشور اشاره کرد و گفت: هنوز نمی‌دانیم شورای‌عالی ترافیک کدام طرح را تصویب خواهد کرد ولی پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف به اجرای مصوبه شورای‌عالی ترافیک درخصوص مهار ترافیک تهران است.رحیمی حل معضل ترافیک تهران را دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان کشور دانست و گفت: به‌رغم دغدغه مردم و مسئولان در حل معضل ترافیک تهران هنوز سرمایه‌گذاری جدی و برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته است.

کد خبر 126235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز