همشهری آنلاین: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بیش از 70 درصد خودروهای شهر تهران برگه معاینه فنی ندارند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمد رضا امیری صفت تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 390 هزار دستگاه خودرو به مراکز شش‌گانه معاینه فنی خودرو مراجعه و برگه معاینه فنی خودروی خود را دریافت کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری به 500 هزار دستگاه خودرو برسد.

وی با اشاره به آمار‌های متفاوتی که از سوی مراجع مختلف در مورد تعداد خودروهای موجود در پایتخت ارائه می‌شود ، گفت: برخی آمارهای مختلف تعداد خودروهای پایتخت را 3 میلیون و برخی 2 میلیون اعلام کرده‌اند که چون ما مرجع رسمی برای تعیین دقیق تعداد خودروهای تهران نیستیم بنابر این ارائه آمار دقیق از خودروهایی که در تهران برگه معاینه فنی ندارند ، امکان‌پذیر نیست.

امیری صفت با بیان اینکه فقط خودروهایی که دو سال از عمر تولیدشان می‌گذرد ، نیازی به انجام معاینه فنی ندارند ، اظهار داشت : با این وجود اگر تعداد خودروهای پایتخت را 3 میلیون در نظر بگیریم با محاسبه مراجعه سالانه فقط 500 هزار دستگاه خودرو به مراکز شش‌گانه معاینه فنی در تهران فقط یک ششم خودروهای تهران و در صورت محاسبه وجود 2 میلیون خودرو در تهران فقط یک چهارم خودروهای پایتخت هر ساله برای اخذ برگه معاینه فنی جدید به این مراکز مراجعه می‌کنند.

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، بحث عدم وجود ضمانت اجرایی و نبود ماده قانونی در این زمینه به عنوان یکی از دلایل عدم مراجعه چشم‌گیر شهروندان به مراکز معاینه فنی نمی‌تواند چندان منصفانه باشد زیرا بر اساس ماده قانونی که در این زمینه وجود دارد راهنمایی و رانندگی موظف است خودروهای فاقد برگه معاینه فنی را 7 هزار تومان جریمه کند.

کد خبر 12669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز