همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه شهروندان در فروردین ماه سال آینده نمادهای آغاز کار در پادگان قلعه مرغی را خواهند دید گفت: قلعه مرغی یک فرصت استثنایی برای رشد جنوب شهر و حتی فرصتی تاریخی برای تمامی تهران است

به گزارش تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه همایش خاتمان قرآن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) که در منطقه 19 برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: معمولا خبرنگاران این سوال را مطرح می‌کنند که کی قرار است دیوارهای پادگان قلعه مرغی را خراب کنید، خراب کردن دیوار اصلا کار سخت و مهمی نیست چنانچه ما همین فردا صبح هم می‌توانیم دیوارها را خراب کنیم .

وی افزود: مهم این بود که بتوانیم پادگان را به تملک درآوریم که خوشبختانه این مهم با هزینه‌های سنگینی که شهرداری متقبل شد، تحقق یافت و فضا کاملا تحویل شهرداری تهران شده و ما بنا داریم این را به یک فرصت استثنایی برای رشد جنوب شهر بدل کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم با یک نگاه کوتاه مدت و ضربتی چند ساختمان در این محدوده بسازیم بلکه قلع مرغی را یک فرصت مناسب برای رشد جنوب شهر و حتی فرصتی تاریخی برای تمامی شهر تهران می‌دانیم .

وی با اشاره به اینکه مشاروارن داخلی و خارجی طراحی این مجموعه چند بعدی را در دست دارند گفت: کار در مجموعه پادگان قلعه مرغی از فرودین ماه سال آینده آغاز می‌شود و نماد شروع کار که تخریب بخشی از دیوارهای این پادگان است محقق خواهد شد.

دکتر قالیباف تصریح کرد: پادگان قلعه مرغی به مجموعه‌ای چند بعدی تبدیل خواهد شد که به طور قطع 70 درصد از این محدوده فضاهای سبز خواهد شد، 25 درصد مسکونی، اداری، تجاری و فرهنگی خواهد بود و در 5 درصد باقی مانده هم مجموعه‌های خدماتی مانند رستوران و... برای مراجعان احداث خواهد شد که مجموعه این اقدامات می‌تواند پادگان قلعه مرغی را به بزرگ‌ترین تفرجگاه جنوب شهر تبدیل کند.

زوج و فرد کردن تردد خودورها تاثیر کوتاه مدت دارد

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا اجرا و گسترش محدوده طرح زوج و فرد برای تردد خودروها می‌تواند راه کار کاهش ترافیک باشد گفت: طرح‌هایی مانند زوج و فرد کردن تردد خودروها تنها در کوتاه مدت موثر هستند، چنانچه قبلا فکر می‌کردند اگر بنزین گران شود مردم از خودوری شخصی استفاده نمی‌کنند اما موضوع این است که مردم برای جابه جایی در شهر بزرگی مانند تهران نیازمند خودرو هستند حال اگر وسایل نقلیه عمومی در اختیارشان باشد از آن استفاده می‌کنند، اگر نباشد از خودرو شخصی استفاده می‌کنند حتی اگر قیمت بنزین بالا باشد یا طرح زوج و فرد را اعمال کنیم، چون چاره‌ای ندارند.

وی افزود: راه کار اصلی حل معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی تنها توسعه حمل و نقل عمومی است که مدیریت شهری برای تحقق این مهم با تمام توان تلاش می‌کند.

دکتر قالیباف با بیان اینکه بیش از 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از حمل و نقل خودورهای شخصی و تردد موتورسیکلت‌ها است گفت: بهترین روش برای رفع معضلات اصلی تهران مانند ترافیک و آلودگی هوا این است که ما حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم بعد محدودیت برای تردد خودروهای شخصی بگذاریم، چون این منطقی‌ترین روش است.

در انتخاب تهران به عنوان یکی از 5 شهر برتر جهان هم مردم برنده شدند هم مدیریت شهری

دکتر قالیباف همچنین در پاسخ به این سوال که تهران در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی توانست بین 5 شهر برتر جهان قرار بگیرد، کسب این موفقیت را مدیون چه اقداماتی می‌دانید؟ گفت: بحث حمل و نقل امروز در همه دنیا مورد توجه ویژه قرار دارد، به خصوص در کلان شهرها که با مشکل ترافیک مواجهند. همه موسسات جهانی حوزه حمل و نقل نیز بر توسعه حمل و نقل عمومی تاکید دارند.

وی افزود: این مایه افتخار جمهوری اسلامی و شهرمان تهران است که توانستیم در حوزه حمل و نقل عمومی جز 5 شهر برتر جهان شویم، البته ما باید با تلاش بیشتر می‌توانستیم به مقام اول در این رقابت برسیم اما در این رقابت تنگاتنگ، اینکه توانستیم با شهرهای بزرگ رقابت کنیم افتخار بزرگی است.

دکتر قالیباف تاکید کرد: انتخاب تهران جزو شهرهای برتر جهان در توسعه حمل و نقل عمومی نتیجه تلاش 5 ساله مدیریت شهری و از طرف دیگر استقبال خوب مردم از ظرفیت‌های به وجود آمده در حمل و نقل عمومی بود .

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی در بررسی و انتخاب خود از یک سو به ایجاد شبکه حمل و نقل و از سوی دیگر به استقبال مردم از حمل و نقل عمومی توجه داشته‌اند گفت: استقبال مردم تهران از حمل و نقل عمومی بسیار بالا بوده و از این جهت ما امتیازات بالای را کسب کردیم، در واقع در این موضوع هم مردم برنده شدند هم مدیریت شهری تهران.

وی در پایان در مورد ایجاد سایت مجازی درالقرآن در منطقه 19 گفت: سایت مجازی درالقرآن یکی از کارهای زیبایی بود که در شهرداری منطقه 19 صورت گرفت و بیش از 8 هزار نفر برای ختم قرآن در آن شرکت کردند و این مجموعه شکل جدی به خود گرفت .

کد خبر 126855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز