یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد جلیل رسولی متولد۴ مهر۱۳۲۶ همدان است

رسول جلیلی

او از سال ۱۳۳۲ فعالیت در عرصه خوشنویسی را در مکتبخانه مرحوم حسین آقا در همدان آغاز کرد و در دبستان بابا طاهر این شهر تحصیلات ابتدایی را پشت سر گذاشت.

وی از سال ۱۳۳۵ به تهران مهاجرت کرد و در سال ۱۳۳۹ تحصیلات متوسطه را شروع کرد.

رسولی از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۵به تلاش و تجربه در عرصه خطاطی پرداخت و در سال ۱۳۴۶ در آتلیه ای مستقل به فعالیت و کسب تجارب گوناگون مشغول شد.

اولین دیدارش با استاد سید حسن میرخانی (سراج الکتاب)در سال ۱۳۴۷ انجام شد و از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۱ در محضر استاد سید حسن میرخانی تعلیم خوشنویسی دید.

رسولی در سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و در سال ۱۳۵۲ همزمان با تولد اولین فرزندش،اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری سیحون برگزار کرد.

او درطول سال های فعالیت هنری اش از آثار هنرمندان اروپا دیدن کرد و کتابت داستان" فرود از شاهنامه فردوسی" را به انجام رساند.

آثار نقاشیخط جلیل رسولی در داخل و خارج از کشور به دفعات فراوان در قالب نمایشگاه برگزار شده و مورد بازدید مخاطبان خارجی و داخلی همراه با تحسین منتقدین هنر قرار گرفته است.

همچنین کتابت نهج البلاغه،کتاب"جان جانان"،کتاب چهار فصل و کتابی شامل مجموعه ۳۰ سال تلاش در زمینه خط و نقاشیخط از جمله آثار منتشرشده این هنرمند به شمار می‌آیند.

کد خبر 126924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز