مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: مسئول ستاد دهه فجر مناطق تهران بزرگ و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ضمن پاسداشت و گرامیداشت ایام‌الله شکوهمند دهه فجر، برنامه‌های ویژه این ستاد به مناسبت 28صفر و دهه فجر را تشریح کرد.

میدان آزادی

سیدمحمدهادی ایازی به محورهای مشترک برنامه‌های مناطق شهرداری در قالب‌های دهگانه اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ها در عناوین مختلفی چون میثاق با آفتاب (حضور شهروندان، معاونان رؤسای نواحی و شورایاران در مرقد امام و تجدید پیمان با امام و رهبری)، رحمت نبوی ـ اخلاق حسنی (فضاسازی منطقه با استفاده از جملات امام و رهبری درخصوص پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با محوریت اخلاق اسلامی و برگزاری مجالس سوگواری متناسب با ایام و لیالی پایانی ماه صفر در 1250 مسجد تهران به همراه شعارهای متناسب با ایام‌الله دهه فجر)، نسیم رضوی (فضاسازی سطوح مناطق درخصوص امام رضا(ع) و برگزاری مجالس سوگواری در مساجد تهران به همراه شعارهای دهه فجر)، تور انقلاب (برگزاری تورهای گردشگری با محوریت مبادی و نقاط عطف پیدایش و مؤثر در مبارزات انقلاب اسلامی)، هویت بخشی سیمای بصری شهر (با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی در اختیار از جمله پرتال‌ها، بیلبوردهای عرشه‌های پل، با محوریت تعابیر و توصیفات امام و رهبری درخصوص دهه فجر)، تجلی خورشید (پخش فیلم‌های مستند مرتبط با انقلاب اسلامی و اجرای سرودهای انقلاب در سطح مساجد و برگزاری شب شعر و خاطره)، جام انقلاب اسلامی (برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از برگزیدگان تحت عنوان جام انقلاب اسلامی)، تفکر عاشورایی انقلاب اسلامی (برپایی نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با انقلاب اسلامی در سطح نواحی)، جلوه حضور (تسهیل حضور شهروندان در مراسم 22 بهمن با استفاده از امکانات ایاب و ذهاب و سیستم حمل‌ونقل عمومی) در سطح مناطق و نواحی مختلف تهران برگزار می‌شود.

مسئول ستاد دهه فجر مناطق تهران بزرگ همچنین به‌ویژه برنامه‌های متمرکز و برجسته مناطق شهرداری نیز پرداخت و گفت: با محوریت سیره عملی پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) 3 جلد کتاب منتشر خواهیم کرد و 3 کارت‌پستال ویژه ایام مزبور در تیراژ 150 هزار نسخه، انتشار 50‌هزار جلد کتاب اتوبوس و مترو همراه با مسابقه پیامک ویژه دهه فجر و طراحی و تولید لوح فشرده گلبانگ آزادی ویژه سرودهای انقلاب خواهیم داشت.

همچنین تجلیل از 32‌زندانی سیاسی قبل از انقلاب و 200 ارتشی که در دوران انقلاب با مردم همراهی کرده‌اند در دستور کار ستاد دهه فجر مناطق تهران بزرگ خواهد بود. مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز در این رابطه گفت: برنامه‌های امسال دارای چند ویژگی است که از جمله آنها لحاظ کردن ایام پایانی ماه صفر در برنامه‌هاست که متناسب با این ایام برنامه اجرا خواهد شد و از اول ماه ربیع، برنامه جشن‌های بزرگداشت دهه فجر آغاز خواهد شد. عبادالله رمضانی افزود: برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده است که اهدافی مانند پاسداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر به‌عنوان مقطع رهایی ملت از بند استثمار، تقویت روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس ملت متعهد و همیشه در صحنه ایران اسلامی، حفظ میراث بزرگ امام خمینی(ره) و پاسداشت ارزش‌ها و اصول آن، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تداوم راه پر بار آن عزیزان و دشمن شناسی و افزایش هوشیاری عمومی در مقابله با توطئه جنگ نرم دشمنان در آنها لحاظ شود.

عبادالله رمضانی با ذکر جزئیات این برنامه‌ها افزود: برنامه‌ها از 12 بهمن همزمان با سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی آغاز می‌شود و برای هریک از روزها تا 22 بهمن عناوینی متناسب با حال و هوای روزهای انقلاب اسلامی انتخاب شده است. این برنامه‌ها شامل برگزاری حدود 1500 برنامه در مناطق 22گانه تهران خواهد بود.

برگزاری مراسم در 2500 مسجد شهر

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از برگزاری مراسم در 2500 مسجد شهر تهران به مناسبت دهه آخر ماه صفر و دهه فجر خبر داد. حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی با اشاره به ‌ویژه‌برنامه‌های درنظر گرفته شده در دهه آخر ماه صفر و همچنین دهه فجر انقلاب اسلامی در ابعاد حزن و حماسه و با اهداف تبیین مبانی دینی و گسترش معارف اسلامی و ایجاد شور و شعور و اشتیاق و ترویج شعائر اعتقادی و انقلابی، گفت: به این مناسبت مراسم سخنرانی و عزاداری در 1250 مسجد شهر تهران و حومه به مناسبت دهه آخر ماه صفر، همزمان با ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهما السلام) برگزار و همچنین مراسم جشن و مسابقه نیز در 1250 مسجد شهر تهران و حومه به مناسبت گرامیداشت انقلاب شکوهمند اسلامی برپا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دهه فجر در تمامی حوزه‌های علمیه شهر تهران خاطرنشان کرد: به این مناسبت 10 هزار جلد کتابچه ویژه دهه آخر ماه صفر تهیه و توزیع می‌شود. ناصحی خاطرنشان کرد: همچنین تهیه و توزیع بیش از 30 هزار جلد کتابچه تحت عنوان «خورشید درخشان - انقلاب اسلامی» ویژه ایام‌الله دهه فجر از دیگر اقدامات این ایام است. وی با اشاره به توزیع پرچم با موضوع معارف اسلامی مربوط به ایام دهه آخر صفر گفت: مراسمی به مناسبت دهه آخر ماه صفر و ایام‌الله دهه فجر در نمازخانه تمام اداره‌ها، سازمان‌ها، معاونت‌ها، مناطق 22گانه و نواحی123 گانه شهرداری تهران نیز برگزار خواهد شد. مشاور شهردار تهران ادامه داد: به مناسبت ایام دهه فجر همچنین تجلیل از مقام والای شهدا و مراسم میهمانی لاله‌ها در بهشت زهرا برگزار می‌شود. نصب قاب‌های کوچک بنری روی تابلوی مزار شهدا نیز از برنامه‌های دیگری است که انجام می‌شود.

کد خبر 127176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز