همشهری آنلاین : وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک کاردانی، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در موسسات آموزش عالی وابسته به خود را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، براین اساس دارندگان مدارک کاردانی می‌توانند مطابق ضوابط، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور از تاریخ 3 تا 9 اسفند ماه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1390 شرکت کرده و در صورت قبولی در کدرشته محل‌های مربوط به مراکز تربیت معلم، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشکده و آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای ادامه تحصیل کنند.

براساس این گزارش،حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت‌نام از مدارک مربوطه است.درغیراینصورت داوطلب مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نخواهد بود و درصورت انتخاب و پذیرفته شدن قبولی آنان لغو می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت کتبی با ادامه تحصیل شاغلین از اداره آموزش و پرورش محل خدمت بر اساس شرایط مندرج در دستورالعمل مربوط است و عدم ارائه فرم معلم توسط محل خدمت به منزله نداشتن شرایط ثبت‌نام درآزمون است. بنابراین درصورتی‌که داوطلب بدون داشتن موافقتنامه کتبی درآزمون شرکت کرده و پذیرفته شود قبولی وی لغو می‌شود.

همچنین، دارا بودن مدرک تحصیلی کاردانی مورد تایید وزارت علوم یا گواهی فراغت از تحصیل حداکثر تا پایان شهریور 90 برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول و 30 بهمن سال90 برای رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم، الزامی است.

بر این اساس دارندگان مدرک تحصیلی معادل کاردانی فقط به شرط قبولی درآزمون جامع، مجاز به شرکت در آزمون هستند و عدم اشتغال به تحصیل همزمان در هر یک از دوره‌های تحصیلی اعم از پیوسته یا ناپیوسته دردانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی وغیردولتی، از دیگر شرایط ثبت‌نامی است.

بر اساس این گزارش، فرهنگیانی که به هر نحوی قبلاً مدرک کارشناسی (پیوسته- ناپیوسته) و بالاتر را از دانشگاه و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی یا آزاد بصورت معادل یا غیرمعادل دریافت کرده‌اند مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند و با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری و ممنوعیت صدور ماموریت آموزشی، فرهنگیان درخارج از ساعت اداری موظف می‌توانند ادامه تحصیل دهند.  

کد خبر 127194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز