گروه اجتماعی- مینا شهنی: امسال بازنشستگان صندوق تأمین‌اجتماعی نیز می‌توانند همانند دیگر بازنشستگان در انتظار سبد کالای شب عید باشند.

بازنشستگان

براساس اخباری که تاکنون منتشر شده امسال قرار است دو گروه بازنشستگان صندوق تأمین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از سبد یکسان کالای عید بهره‌مند شده و برابر با ارزش 100هزار تومانی این سبد از فروشگاه‌های تعیین شده خرید کنند.

علی اکبر خبازها، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، ‌در این‌باره گفت: با توافق انجام شده میان صندوق تأمین‌اجتماعی و وزارت بازرگانی قرار است نیمی از هزینه این سبد را وزارت بازرگانی بپردازد و نیمی دیگر از منابع داخلی تأمین‌اجتماعی تأمین شود تا بازنشستگان تأمین‌اجتماعی نیز برای نخستین سال از سبد کالای اعطایی دولت به بازنشستگان بهره‌مند شوند. به گفته او در سال‌های گذشته سبد کالای عید فقط به بازنشستگان دولت تعلق داشت و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از این خدمت بی‌بهره بودند که نارضایتی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را به همراه داشت اما به‌نظر می‌رسد امسال تمامی بازنشستگان به شکل یکسان سبد کالا دریافت خواهند کرد.

خبازها با اشاره به اینکه ممکن است برای دریافت کالا به بازنشستگان بن یا کارت خرید داده شود توضیح داد: در هر صورت این سبد شامل مایحتاج روزانه‌ای است که بازنشستگان لازم دارند و ما تلاش می‌کنیم تا با ایجاد فضای رقابتی بتوانیم بهترین شرایط را برای بازنشستگان مهیا کنیم.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش حقوقی که امسال برای بازنشستگان در نظر گرفته شده بود بسیار کمتر از میزانی بود که انتظار می‌رفت، اعلام کرد: بازنشستگان صندوق تأمین‌اجتماعی همچنان بر خواسته خود مبنی بر رعایت قوانین خاص این صندوق ـ که میزان افزایش حقوق بازنشستگان را حداقل معادل نرخ تورم رسمی اعلام‌شده از سوی دولت در نظر گرفته ‌است ـ اصرار دارند و امیدوارند که دولت و به‌ویژه وزارت رفاه نسبت به جلوگیری از تضییع حقوق این دسته از بازنشستگان دقت بیشتری داشته باشند.

او گفت: در جواب تقاضای ما برای جبران افزایش حقوق 6درصدی، مدیرعامل صندوق تأمین‌اجتماعی گفته است که سبد کالای شب عید برای جبران این بخش در نظر گرفته شده است.

بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز از اختصاص سبد کالای عید به ارزش 120هزار تومان به بازنشستگان عضو این صندوق خبر داد.ایراندخت عطاریان گفت که مقدمات اعطای سبد کالای مواد غذایی به بازنشستگان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود این سبد پیش از پایان سال در اختیار یک میلیون و 100هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری قرار گیرد.

تأمین اجتماعی

رحمت‌الله حافظی، مدیرعامل صندوق تأمین‌اجتماعی هم اعلام کرد که کارت خریدی به ارزش 100هزار تومان در اختیار بازنشستگان این صندوق قرار خواهد گرفت که ارزش آن معادل 120هزار تومان است به این معنا که فروشگاه‌هایی برای انجام این عملیات انتخاب می‌شوند که خدماتی بیشتر از ارزش این کارت‌ها ارائه بدهند.حافظی اعلام کرد که صندوق تأمین‌اجتماعی نیمی از اعتبار مورد نیاز این کارت‌ها را که معادل 75میلیارد تومان است از محل منابع داخلی تأمین خواهد کرد و نیمی دیگر نیز با رایزنی‌های انجام شده با وزارت بازرگانی احتمالا از سوی این وزارتخانه تأمین خواهد شد.

او با اشاره به اینکه چنانچه وزارت بازرگانی نسبت به تأمین نیمی از بودجه مورد نیاز این طرح اقدام نکند تدبیر دیگری اندیشیده خواهد شد، توضیح داد: درصورتی که وزارت بازرگانی نسبت به تأمین نیمی از بودجه مورد نیاز اقدام نکند تمامی بودجه تأمین سبد کالای بازنشستگان صندوق تأمین‌اجتماعی از منابع داخلی این صندوق تأمین خواهد شد و کارت اعتباری عید بازنشستگان در میان آنان توزیع خواهد شد.

او افزود: برای تأمین سبد کالای عید بازنشستگان با فروشگاه‌های مختلف مذاکره شده و برای خرید کالا نیز به‌دنبال دریافت اجناس با کیفیت و قیمت مناسب هستیم. درصورت نیاز کارت خرید کالا در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد تا به انتخاب خود کالای مورد نیازشان را دریافت کنند.

کد خبر 127416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز