پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

مهدی تهرانی: از وقتی کاترین بیگلو در مراسم آکادمی سال پیش از استیج سالن کداک تیاتر بالا رفت و اسکار قلابی بهترین کارگردانی را برای فیلم سفارشی میدان بلا ( یا همان ترجمه قفسه درد) گرفت؛ من بیشتر از کارگردان های زن بدم می آید. اما امسال یک فیلم عالی از یک کارگردان زن اکران شد که قابل تقدیر است.

بچه ها خوبند / فیلم

لیزا کولودنکو 47 ساله با نگارش سناریو و ساخت فیلم بچه ها خوبند براستی کولاک کرد. موضوع فیلم اگرچه برای ما و جامعه مان می تواند تابو باشد ؛ اما در کل دنیا، از اکران این فیلم استقبال مناسبی به عمل آمد و این مهم برای یک فیلم جمع و جور و مستقل 5 میلیون دلاری از پیش قابل باور نبود.

 داستان کمدی درام خانوادگی بچه ها خوبند درباره دو زن همجنسگرا به نام های جولز (جولیان مور) و نیک (با بازی آنت بینگ) است که از زندگی عادی خود خسته شده اند و برای تغییر دادن این زندگی ملالت بار تصمیم می گیرند با روش لقاح مصنوعی مادر شوند. مقدمات کار با پیدا شدن اهدا کننده ی مناسب یعنی پاول (مارک رافالو) فراهم می شود و پس از گذرانیدن مراحل قانونی و پزشکی  هر دو فرزندانشان به نام های لسر و جونی  را به دنیا می آورند. اما تنها چیزی که نیک و جولز بدان فکر نمی کردند این بود که بچه ها در بزرگسالی بدنبال هویت پدر واقعی شان باشند.اتفاقی که روی می دهد و جونی و لسر از وقتی که دست راستشان را از چپ تشخیص می دادند مدام از پدری سراغ می گرفتند که نمی دانستند کیست...

بچه ها خوبند اگرچه در جا یک کمدی رومانس خانوادگی است با مقوله های درام اجتماعی اما در بیان داستانش بسیار با ظرافت و حرفه ای قواعد ژانر را زیر پا له می کند تا به ورطه مسخره گی و لودگی های معمول این فیلم ها نیفتد و از این روفیلم قابل احترامی از کار درآمده است.

ضمن اینکه اگرچه کولودنکو با دقت زیاد نیمه دوم فیلم را کارگردانی کرده ( جایی که سروکله پدر بچه ها پیدا می شود و مهمترین بخش داستان شکل می گیرد) اما باید اذعان کرد هنرپیشه های بچه ها خوبند به ویژه آنت بینگ و مارک رافالو هر دو عالی کار کرده اند و بی سبب برای جایزه اسکار امسال نامزد نشدند. و سهم آنها نیز در قوام و موفقیت این فیلم کم نیست.

کد خبر 128157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز