همشهری آنلاین: وزیر کشور از اجرای طرح جدید زوج و فرد خودروها از اول اسفند در تهران خبر داد.

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با ایسنا با بیان این خبر گفت: این طرح اکنون در محدوده قدیم در حال اجراست و در محدوده جدید هم طرحی در شورای عالی ترافیک بررسی و آماده شده است که با ابلاغ آن از اول اسفند اجرا می‌شود.

 وی افزود: در این طرح محدوده زوج و فرد خودروها گسترش یافته است تا هم ترافیک کمتر شود وهم آلودگی هوا کاهش یابد.

 مصطفی نجار افزود: این طرح تا اطلاع ثانوی و تا وقتی مشکل الودگی هوا برطرف و شرایط عادی شود، اجرا خواهد شد.

وی همچنین درباره رایانه‌ای شدن انتخابات اظهار داشت: چند طرح را درباره انتخابات پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها برگزاری رایانه‌ای انتخابات است.

 وزیر کشور در این گفت‌وگو با بیان اینکه رئیس جمهور در دولت نهم ودهم توجه ویژه‌ای به امنیت کشور و انسداد مرزها داشته است، گفت: بودجه مربوط به انسداد مرزها در دولت نهم و دهم در مقایسه با قبل از این دولت 17 برابر افزایش یافته است.

 محمد مصطفی نجار ، با اشاره به تدابیر دولت در این باره گفت: یکی از این تدابیر انسداد مرزهاست که برای این کار موانع فیزیکی، دیوارهای بتنی، ‌کانال، سیم خاردار و گارد ریل‌هایی ایجاد می‌کنیم.

 وی استفاده از تجهیزات پیچیده راداری را بخش دیگری از فعالیت های دولت برای انسداد مرزها در شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشور برشمرد و گفت: همزمان با این اقدامات دولت با فعال کردن بازارچه های مرزی در مرزها به معیشت مرزنشینان نیز توجه دارد.

 مصطفی نجار اجرای طرح جامع امنیتی مرزها را از دیگر اقدامات در حال پیگیری اعلام و خاطر نشان کرد: بر این اساس حریم امنیتی را کامل و به سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم که اکنون با مشارکت نیروهای مسلح و استانداری‌ها در حال اجراست.

 مصطفی نجار افزود: البته همزمان به شکل دستی هم می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم اما برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای هم شرایط کاملا آماده است.

 وی گفت: البته باید با شورای نگهبان و مسئولان ذیربط نیز در این باره رایزنی کنیم.

 مصطفی نجار در پاسخ به اینکه چرا انتخابات رایانه‌ای به شکل موازی با شکل دستی آن مطرح است، گفت: زیرا ممکن است به هنگام انتخابات زمان کوتاه باشد و تصمیم گیری به نحوی باشد که برگزاری انتخابات را به شکل ترکیبی و یا یکی از حالتهای آن بخواهند.

کد خبر 128242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز