محمود مولایی: سپاهان بعد از پیروزی مقابل ذوب‌آهن، خود را به‌عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی مطرح کرد. این تیم که شروع خوبی در لیگ دهم نداشت، رفته‌رفته وضعیت بهتری در لیگ پیدا کرد و در حال حاضر با یک مسابقه کمتر نسبت به بقیه مدعیان قهرمانی، در جایگاه سوم جدول قرار دارد.

فوتبال - سپاهان

 اگر سپاهان مسابقه عقب‌افتاده‌ خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن می‌تواند صدرنشین شود. موفقیت سپاهان در شرایطی است که این تیم بیشترین نفرات را در تیم ملی دارد؛ بازیکنانی چون سید جلال حسینی که در ماه‌های گذشته علاوه بر بازی در سپاهان حضور در تیم ملی و تیم امید را هم تجربه کرده است.او این‌روزها همراه با سپاهان روند روبه‌جلویی را پشت سرمی‌گذارد. حسینی در سیستم 4 مدافع سپاهان نقش یکی از مدافعان میانی را ایفا می‌کند؛ مدافعی که در کنار هادی عقیلی قرار می‌گیرد؛ درست مثل خط دفاع تیم ملی. او در سپاهان گاهی هم مدافع راست این تیم است. نکته اینجاست که مدافعان سپاهان اسکلت خط دفاع تیم ملی را هم تشکیل می‌دهند؛ حسینی بر این باور است که برخی به حضور 4 مدافع از سپاهان در تیم ملی نگاه منفی دارند و در عین حال، آن را فاکتوری برای بهتر‌شدن وضعیت خط دفاع تیم ملی عنوان می‌کند. در این اوضاع، با نگاهی به خط دفاع سپاهان در هفته بیست‌و‌دوم لیگ دهم آمار قابل‌توجهی به دست می‌آید. این تیم با دریافت 18گل بهترین خط دفاع لیگ را تا پایان این هفته (در 21بازی) به‌خود اختصاص داده است؛ تیمی که در مسابقه آخر خود برخلاف سال‌های اخیر در دربی موفق بود و سرانجام توانست ذوب‌آهن را شکست دهد.

  • امیر قلعه‌نویی با سپاهان در دربی اصفهان معمولا ناکام بود؛ چه شد که این تیم در مسابقه برگشت لیگ دهم توانست ذوب‌آهن را شکست دهد؟

فکر می‌کنم ما نسبت به ذوب‌آهن انگیزه بیشتری داشتیم و با آمادگی بیشتر توانستیم در این مسابقه به پیروزی برسیم. ذوب‌آهن تیم خوبی است و ما می‌دانستیم که با یک تیم قدرتمند بازی داریم.

  • سپاهان نسبت به مسابقه‌های قبلی با ذوب‌آهن چه تفاوتی کرده بود؛ بدون تردید تنها انگیزه لازم برای یک مسابقه نمی‌تواند تضمین‌کننده پیروزی باشد؟

از موقعیت‌هایمان استفاده کردیم، اتفاق خاصی هم رخ نداد و موقعیت‌هایمان تبدیل به گل شد. فکر می‌کنم تفاوت این بازی با مسابقه‌های قبلی‌مان با ذوب‌آهن همین موضوع بود وگرنه ما در بازی‌های قبلی هم خوب بودیم و فقط نمی‌توانستیم گل بزنیم. در این بازی هم خوب بازی کردیم و هم ذوب‌آهن را شکست دادیم. من وبقیه ملی‌پوشان تیم به‌دلیل بازی تیم ملی با روسیه کمی خسته بودیم ولی نتیجه مهم بود که به دست آوردیم.

  • با این پیروزی به صدر جدول نزدیک شدید و با یک مسابقه دیگر حتی می‌توانید صدرنشین شوید...

به‌طور کلی برد برای ما اهمیت بیشتری داشت. فعلا نمی‌توانیم به صدرنشینی فکر کنیم و فقط می‌خواهیم برنده شویم. به‌نظر من، بازی با ذوب‌آهن هم حساسیت خاصی ندارد. اینکه می‌گویند دربی حساس است، این‌طور نیست. من 2سال است که در سپاهان بازی می‌کنم و هیچ‌وقت به این مسابقه نگاه دربی نداشته‌ام. اتفاقا بازیکنان ذوب‌آهن دوستانم هستند و فقط حس رقابت است که ما را روبه‌روی هم قرار می‌دهد.

  • سپاهان حالا یکی از مدعیان جدی قهرمانی است؛ فکر می‌کنی چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند؟

سپاهان که در حال حاضر تیم سوم جدول است و برای قهرمانی رقابت سختی با ذوب‌آهن داریم. ذوب‌آهن تیم خوبی است و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. در کنار این تیم استقلال قرار دارد که این‌روزها نتایج قابل‌قبولی به دست می‌آورد. تراکتورسازی و پرسپولیس هم می‌توانند جزو مدعیان باشند.

  • سپاهان البته شروع خوبی در لیگ دهم نداشت و به‌نظر می‌رسید در این فصل سپاهان جزو تیم‌های قدرتمند لیگ نخواهد بود. این تیم اما رفته‌رفته بهتر شد. چه عواملی باعث شد که نتایج قابل‌قبولی بگیرید؟

بله، واقعا شروع خوبی در لیگ نداشتیم چون حدود 7بازیکن جدید به تیم اضافه شده بودند و حضور ملی‌پوشان سپاهان هم در تمرینات تیم ملی کمی کار را برای کادرفنی سخت کرده بود. تیم هماهنگی لازم را برای مسابقه‌های لیگ نداشت و می‌دانستیم که کار دشواری پیش رو داریم. به هر حال با تلاش بازیکنان و مربیان نتایج بهتری نسبت به ابتدای فصل گرفتیم.

  • دفاع سپاهان در پایان هفته بیست‌و‌دوم با دریافت 18گل بهترین خط دفاع لیگ بوده است...

چرا گل‌های زده سپاهان را در نظر نمی‌گیرید؟ ما با زدن 36گل یکی از هجومی‌ترین تیم‌های لیگ هم بوده‌ایم. تیم ما کاملا هجومی است و در عین حال سعی می‌کنیم در دفاع هم بهترین باشیم؛ یعنی بازیکنان سپاهان با هم حمله می‌کنند و به همین دلیل فشار زیادی به دفاع وارد می‌شود. هر تیمی هم جلوی سپاهان قرار می‌گیرد، با تمام توان بازی می‌کند و این کار ما(مدافعان) را سخت‌تر می‌کند.

  • شاید یکی از دلایل آن، تعداد زیاد ملی‌پوشان سپاهان است؟

شاید هم این باشد ولی بعید می‌دانم که فقط به این دلیل همه تیم‌ها جلوی سپاهان با قدرت زیادی بازی کنند. سپاهان تیم قدرتمندی است و تیم‌ها هم سعی می‌کنند با قدرت بیشتری مقابل ما قرار بگیرند.

  • معمولا یکی از مدافعان میانی به حساب می‌آیی و گاهی هم مربیان از تو در دفاع راست استفاده می‌کنند. بازی در کدامیک از این دو پست را می‌پسندی؟

من در سپاهان و تیم ملی به‌عنوان مدافع میانی در کنار هادی عقیلی بازی می‌کنم. چیزی که برایم اهمیت دارد بازی خوب است و فرقی نمی‌کند که دفاع وسط باشم یا دفاع راست. مربیان هر تصمیمی بگیرند، همان کار را می‌کنم.

  • 4 مدافع اصلی سپاهان در تیم ملی هم در کنار هم قرار می‌گیرند؛ حداقل در زمان مربیگری افشین قطبی چنین بود. قبلا از استقلال و پرسپولیس بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت می‌شدند و این موضوع به عرف تبدیل شده بود اما سابقه نداشته که 4 مدافع از یک تیم، در تیم ملی هم کنار همدیگر بازی کنند. این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

خسرو حیدری که امسال به سپاهان اضافه شده و هادی و احسان هم بازیکنان خوبی هستند که به تیم ملی دعوت می‌شوند. یعنی بازیکنان تلاش زیادی می‌کنند که به تیم ملی برسند و من این موضوع را مثبت ارزیابی می‌کنم و ما کاملا هماهنگ شده‌ایم.

  • تیم ملی بعد از اینکه در جام ملت‌ها ناکام بود، در حال حاضر تورنمنت مهمی ندارد. حالا که با جام ملت‌ها فاصله گرفته‌ایم چه نگاهی نسبت به این ناکامی داری؟

برد و باخت همیشه هست و ما در جام ملت‌ها هم با شکست مقابل کره‌جنوبی حذف شدیم. مشخص است که کره‌جنوبی قوی است و نمی‌توانم برای باخت به کره‌جنوبی دلیل خاصی بیاورم و در عین حال صحبت‌های زیادی هم در این باره شده است. فکر نمی‌کنم که دیگر لازم باشد بیشتر از این درباره تیم ملی حرف بزنیم.

  • با این وجود، شکست در جام ملت‌ها نمی‌تواند به‌زودی فراموش شود. نظر شما درباره افشین قطبی چیست؛ به‌خصوص که زمانی از این مربی انتقاد کردی؟

نظری ندارم. قطبی کارش را انجام داد و حالا دیگر سرمربی تیم ملی نیست.

  • درباره مسابقه سپاهان مقابل پاس چه نظری داری؛ به‌ویژه اینکه بازی در همدان برگزار می‌شود و مسابقه راحتی نمی‌تواند برای سپاهان تلقی شود؟

بازی با پاس در همدان کار خیلی سختی است. آنها در خانه حریف قدرتمندی به حساب می‌آیند و باید بتوانیم در آنجا امتیاز بگیریم.

کد خبر 128432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز