سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنگنده‌های ارتش آمریکا موگادیشو پایتخت سومالی را مورد حمله هوایی قرار دادند.

به گزارش بی.بی.سی،ارتش آمریکا ادعا کرده که در این حمله نقاط استقرار عناصر مشکوک به القاعده در موگادیشو را هدف قرار داده است. ارتش آمریکا افزوده است:این حملات با استفاده از پایگاهی در نزدیکی جیبوتی انجام گرفته‌اند.

در این حملات جنگنده‌های نوع AC-130 که قادرند در تاریکی شب بدون آنکه تشخیص داده شوند، استفاده شده است.گفته می‌‌شود این جنگنده‌ها با استفاده از مسلسل مواضع عناصر مشکوک به عضویت در القاعده را هدف قرار داده‌اند.

 این جنگنده‌ها پرواز خود را از جیبوتی و پس از آن آغاز کردند که یک هواپیمای بدون سرنشین اطلاعاتی را درباره این محل مخابره کرد. بنا به اعلام سی.بی.اس این اطلاعات شامل "اهدافی" از پناهگاه‌ تروریست‌هایی بود که احتمالا در حملات علیه سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا شرکت داشته‌اند.

در این حملات که در سال 1998 انجام شد، دو انفجار تقریبا همزمان رخ داد که به کشته شدن 230 تن از جمله 12 شهروند آمریکایی انجامید.

البته منابع ارتش آمریکا درباره موفقیت آمیز بودن این حملات اظهار نظر خاصی نکرده‌اند.

اندکی پیش‌تر از انجام این حملات ،ایمن الظواهری، "مرد شماره دو" شبکه تروریستی القاعده ،سومالی را "صحنه نبردی جدید" توصیف کرده بود. وی در پیامی صوتی که روز جمعه گذشته در اینترنت منتشر شد، از جنگی سخن گفت که آمریکا علیه اسلام و مسلمانان به راه انداخته است.

کد خبر 12864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز