مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز توزیع آرم‌های طرح ترافیک سال 90 از چهارشنبه (11 اسفند) خبر داد

ارم ترافیک

.به گزارش ایسنا، مهندس وحید نوروزی در نشست خبری خود که با عنوان «آخرین چاشت» برگزار شد با اشاره به اینکه مراسم تودیع خود از سمت مدیر عاملی معاینه فنی شهرداری تهران امروز برگزار می‌شود تصریح کرد: معاینه فنی را رسانه‌های گروهی معاینه فنی کردند و جدا از گرایشات سیاسی خوشبختانه تمامی رسانه‌ها در بحث معاینه فنی این ستاد را یاری کردند.

 وی با اشاره به خدمت 31 ماه و 4 روز خود در ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت:‌ هم اکنون معاینه فنی در اوج اقتدار و عزت است و همکار خدماتی بنده افتخار می‌کند که کارمند معاینه فنی است.

  نوروزی افزود: از سوی دیگر در سطح جامعه نیز مردم یاد گرفته‌آند که معاینه فنی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی خودروهایشان موثر باشد که در این خصوص فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته است.

 وی با تقدیر از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اشائه فرهنگ معاینه فنی گفت: خوشبختانه در بحث کنیستر توانستیم به موفقیت دست یابیم تا جایی که شرکت ایر ان خودرو که زشت ترین کار را با برداشتن قطعه کنیستر برای شهروندان کرد و موجب شد تا بخارات سرطان زایی بنزین وارد ریه مردم شود، مجبور به اصلاح سیستم خود شود.

 نوروزی با اشاره به اینکه در بحث مبدل‌های کاتالیستی نیز ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با موفقیت روبرو بوده است گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های متعدد صورت گرفته اخیرا وزارت صنایع با ارسال نامه‌ای به ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران و سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرده است که هرچه سریعتر کارگروهی در خصوص تعیین تکلیف مبدل‌های کاتالیستی تشکیل شود.

 به گفته وی مبدل‌های کاتالیستی پس از سه سال در صورت عدم تعویض می‌تواند آلایندگی خودرو را پنج تا ده برابر حد مجاز افزایش دهد.

 نوروزی با اشاره به اینکه چراغ‌های زنون با حساسیت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران به سرانجام خوبی رسید گفت: خوشبختانه پلیس راهور ناجا بعد از شش سال ابلاغ کرد که نصب این قاتلان خاموش شهروندان تهرانی بر روی خودروها ممنوع است و خودروهایی که از این امر تبعیت نکنند توقیف و روانه پارکینگ‌ها می‌شوند.

 وی با اشاره به ارتقای استانداردهای معاینه فنی خودروها گفت: سال گذشته سازمان حفاظت محیط زیست بنا به پیشنهاد ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران استاندارد معاینه فنی خودروهای انژکتوری و کاربراتوری را جدا کرد اما هنوز هم معتقدیم باید خودروهای انژکتوری را نیز به چند دسته تقسیم کنیم.

 نوروزی در عین حال به دو موضوعی که در دوران مدیریتش به سرانجام نرسید اشاره کرد و گفت: پیوستن ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران به اتحادیه جهانی معاینه فنی‌های جهان خوشبختانه در شهرداری تهران مصوب شده و منتظر مجوز هیات دولت است. از سوی دیگر حداکثر تا پایان هفته آینده ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود که بدین ترتیب می‌تواند نسبت به کنترل معاینه فنی‌های سراسر کشور به عنوان نماینده سازمان محیط زیست اقدام کند.

 وی با اشاره به انجام معاینه فنی اتوبوس‌ها ، تاکسی‌ها و ... در تهران گفت: فقط معاینه فنی مترو می‌ماند و بس!

 نوروزی در ادامه این نشست خود به عنوان معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سخن گفت و خاطرنشان کرد: توزیع آرم‌های سال 90 طرح ترافیک از فردا در تهران آغاز می‌شود.

 وی گفت: آرم‌های جدید نمادی از زیباترین پل معلق خاورمیانه یعنی پل جوادیه دارد از سوی دیگر استفاده از نماد حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های تندرو در این آرم نیز از دیگر ویژگی‌های شاخص آن است.

 نوروزی با اشاره به اینکه کنترل هوشمند محدوده طرح ترافیک تهران به صورت صد در صد تکمیل شده است افزود: در عین حال امسال 30 هزار متقاضی حقیقی آرم طرح ترافیک دیگر نیزای به مراجعه به بانک و پر کردن فرم‌های مربوطه نداشته و می‌توانند تمامی پرداخت‌های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 وی در خصوص تعویض آرم‌های سال 89 نیز گفت: علیرغم اعلام ممنوعیت تغییر آرم‌های سال 89 از 15 بهمن ماه، تا روز گذشته نیز تعویض آرم‌های سال 89 انجام می‌شد اما از امروز تا پایان فروردین ماه سال 90 هیچگونه تعویض آرمی صورت نمی‌گیرد و از اول اردیبهشت سال آینده کار تعویض آرم طرح ترافیک سال 90 آغاز می‌شود.

 نوروزی با اشاره به اینکه نصب تابلوهای محدوده جدید طرح زوج و فرد روز گذشته به اتمام رسید از اظهارات اخیر مسئولان استانداری تهران در این خصوص انتقاد کرد و گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران علیرغم تمامی باری که برای نوروز بر دوش دارد، از زمان ابلاغ مصوبه شورای عالی ترافیک عملیات نصب تابلوهای محدوده جدید را آغاز کرد که در مدت زمان بسیار کوتاهی نصب آنها به اتمام رسید.

 نوروزی در ادامه سخنان خود در مقام مشاور محیط زیست معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اظهارات اخیر صورت گرفته در خصوص اینکه آب، برق، گاز، تلفن و ... مترو نیز جزو کمک‌های دولت به این بخش بوده است گفت: از این اظهارات ابراز تعجب می‌کنم و فکر می‌کنم فضا باید به سمتی برود که اولویت ما توسعه مترو باشد چرا که مترو اوجب واجبات است.

   در پایان این مراسم ضمن رونمایی از آرم‌های جدید طرح ترافیک کیک آرم طرح ترافیک 90 نیز بریده شد.

کد خبر 129538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز