جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حسین علیزاده که به همراه مجید خلج در حال اجرای موسیقی در چند شهر ایران است، ظهر جمعه،13 اسفند در نشستی صمیمی با علاقه‌مندان درباره محمد رضا لطفی گفت:استاد لطفى یکى از هنرمندان بزرگ کشور هستند که بیش از چهل سال است که به موسیقى این کشور خدمت مى‌کنند و اکنون نیز با انرژى بسیار آموزش موسیقى ایرانى را پیگیر هستند.

لطفی-علیراده

به گزارش همشهری‌آنلاین  خبر این نشست را روابط عمومی کنسرت‌های علیزاده -خلج ارسال کرد و در ادامه این خبر آورده است:علیزاده در پاسخ به انتقاد تند یکى از حاضران درباره محمدرضا لطفى، ضمن بى‌انصافى خواندن این رفتار نسبت به هنرمندان کشور گفت: «ایشان دوست و همکار قدیمى من هستند و هرچند که در بسیارى از موضوعات با هم اختلاف نظر داریم ولى من همواره براى هنر ایشان احترام قائلم.». صحبت‌هاى حسین علیزاده با تشویق فراوان حاضران در سالن مواجه شد و ایشان در ادامه تاکید کرد: «هیچ‌گاه نباید درباره هنرمندان بزرگ کشور و مخصوصا در غیابشان سخن ناروایى گفته شود.»

 نشست حسین علیزاده و هنرمندان و علاقه‌مندان موسیقى شیراز ساعت 11 روز جمعه 13 اسفند در تالار غزل مجموعه فرهنگى هنرى حافظ در حالی برگزار شد که بیش از 250 تن در آن حضور داشتند و محدودیت جا در این سالن موجب شده بود که افراد در راهروها و حتى سن تالار نیز ایستاده و نشسته تا پایان در کنار هنرمند محبوب خود باشند.

 

حسین علیزاده در این نشست با ابراز علاقه بسیار به شهر شیراز گفت: «در این سال‌ها بارها براى مسافرت به شیراز آمدم ولى هیچ‌گاه فرصت نشد که در جمع شما یاران حاضر باشم و اکنون بسیار خوشحالم که این فرصت به دست آمده. این کنسرت‌ها که در شهرهاى مختلف برنامه‌ریزى شده حس تنهایى و افسردگى را از من زدوده و اکنون سرشار از انرژى هستم.»

خالق آثار نینوا و ترکمن در ادامه این نشست در پاسخ به سوالات متعددى در رابطه با برخورد سنت و نوآورى و بایدها و نباید‌هاى آن گفت: «تا وقتى درگیر این بایدها و نبایدها و خط‌‌کشى‌ها هستیم نمى‌توانیم آزادانه به خلق موسیقى بپردازیم. هنر وقتى به تبلور مى‌رسد که با آگاهى باشد و آزادانه به آن فکر شود.»

نوازنده برجسته تار و سه‌تار در پاسخ به پرسشى پیرامون موسیقى چندصدایى ایرانى گفت: «موسیقى ایرانى را نمى‌شود با قواعد هارمونى غربى چندصدایى کرد، چون فرهنگش فرق مى‌کند. شما اگر به موسیقى آفریقا دقت کنید مى‌بینید که پلى‌فونى‌ها و پلى‌ریتم‌هاى مختص به خود را دارد و فرهنگ موسیقى آنها این چندصدایى را به وجود آورده. یک موسیقیدان مانند یک هنرمند نقاش در هنگام خلق اثر رنگ‌ها را مخلوط مى‌کند تا یک رنگ جدید بسازد، به هارمونى رنگ‌ها در هنگام خلق اثرش فکر مى‌کند، این طور نیست که ابتدا اثر خود را سیاه و سفید بکشد بعد رنگش کند. براى موسیقى چندصدایى باید از ابتدا چندصدایى فکر کرد.

در بخشی از این نشست علیزاده درپایان این نشست ضمن تقدیر از هنرمندان موسیقى شهر شیراز این شهر را بهترین مکان براى رسیدن به آرامش عنوان کرد و به شوخى گفت: «آدم هر وقت بخواهد کمى آرام‌تر زندگى کند باید به شیراز سفر کند!». وى همانند دیگر برنامه‌هاى خود در شهرهاى قزوین و رشت و گرگان در بین علاقه‌مندان حاضر شد و با آنان عکس یادگارى گرفت و به درخواست‌هاى متعدد آنها پاسخ داد.

کنسرت حسین علیزاده و مجید خلج در روزهاى 14 و 15 اسفند در تالار حافظ شهر شیراز برگزار مى‌شود و پس از آن این دو هنرمند به بندرعباس سفر مى‌کنند تا در روزهاى 18 و 19 اسفند در تالار شهید آوینى این شهر به روى صحنه بروند.

کد خبر 129675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز