مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تودیع محسن هاشمی، مدیرعامل سابق مترو تهران، و معارفه وهاب درویشی، مدیرعامل جدید مجموعه مترو، در حالی با حضور جمع قابل توجهی از کارکنان، مدیران، معاونان، اعضای شورای شهر تهران و معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد که این سالن از ساعت قبل از شروع رسمی مراسم به طور کامل پر از جمعیت شده بود و بخش قابل توجهی از میهمانان جایی برای نشستن نداشته و در گوشه‌ای از سالن ایستاده بودند.

قالیباف هاشمی درویش مترو

 به گزارش ایسنا، این مراسم که در سالن ایران زمین شهرداری تهران برگزار شد، با پخش کلیپی از اقدامات عمرانی شهرداری تهران از جمله پروژه‌های نظیر «تونل توحید» و اقدامات فرهنگی نظیر پردیس‌های« ملت»، «آزادی» و در نهایت پروژه‌های مترو آغاز و بخش‌های از اقدامات متروی تهران در ساخت تونل و ایستگاه‌ها در سال‌های گذشته مرور شد.

 قالیباف: زشت است که می‌گویند روی مدیران، معامله سیاسی شده است 

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم تودیع محسن هاشمی ـ مدیرعامل سابق مترو تهران ـ ضمن رد برخی اخبار و اظهارات در مورد سیاسی بودن جابجایی این مدیر، گفت: این که می‌گویند فلانی را برداشته چون پول ‌نمی‌دادند، با جوهره من سازگار نیست.

 وی تاکید کرد که این آمدن‌ها و رفتن‌ها به هیچ وجه سیاسی و در راستای حذف یک مدیر با تجربه نیست و قطعا محسن هاشمی به عنوان فردی با تجربه در هیات مدیره مترو و به عنوان مشاور حمل و نقلی می‌ماند و قول داده که همه توان خود را برای کمک به مدیرعامل جدید داشته باشد.

 وی با بیان این که آشنایی من با هاشمی به مترو و شهرداری ختم نمی‌شود و من در دوران دفاع مقدس و در مجموعه سپاه در حوزه کار موشکی، فنی و مهندسی که هاشمی در این حوزه فعال بوده، وی را همراهی کرده‌ام.

 شهردار تهران مراسم تودیع و معارفه را سنتی حسنه برای قدردانی از زحمات مدیران پر تلاش خواند و یادآور شد: این سنت باعث تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر درس بزرگی برای ماست که بدانیم مسوولیت‌ها امانتی در دست ما هستند و ما یک روز می‌آییم و یک روز می‌رویم و درس بزرگتری برای زندگی ما است که بدانیم یک روز به این دنیا آمده و یک روز هم خواهیم رفت و در این میان سپری شدن عمر و کارنامه عمل در حوزه مسئولیت‌ها و حیاتمان اهمیت دارد.

 وی اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که مترو در حال حاضر تبدیل به شاخصه اصلی پیشرفت در سطح ملی در ایران و سایر کشورها شده است و شاخص‌های حمل و نقلی در ایران و سایر کشورهای دنیا به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت در نظر گرفته می‌شود.

 قالیباف ادامه داد: در حال حاضر با افتتاح یک ایستگاه در گوشه‌ای از شهر اثر وضعی، خدماتی، فرهنگی، امنیتی در شهر بر جای می‌ماند.

وی با بیان این که مترو در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته و در زمان حضور من در شهرداری یک دوره رکود را تجربه می‌کرد، اضافه کرد: در زمان حضورم در شهرداری تهران، هاشمی استعفای خود را ارائه کرد و از من خواست تا این مسئولیت را به کسی دیگری بسپارم تا دست من نیز در انتخاب باز باشد.

 شهردار تهران با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها در مورد دفعات زیاد استعفای محسن هاشمی، گفت: وی علیرغم داشتن روحیه کار تاکید داشت که اصراری به ماندن ندارد و در صورت لزوم و هر زمان که من صلاح بدانم، آمادگی رفتن را دارد، اما من گفتم که ما چنین برنامه‌ای نداریم و از وی خواستم با همان نشاط به کار خود ادامه دهند و از سرعت عمل ما کم نیاورند.

 وی خاطر نشان کرد: از سال 84 تاکنون بیش از 40 کیلومتر به متروی تهران اضافه و به بهره‌برداری رسیده است و همین حدود نیز آماده بهره‌برداری است و در واقع ما در این سال‌ها به طور متوسط سالانه 9 کیلومتر مترو ساخته و به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

 قالیباف ادامه داد: همچنان بر امکان ساخت 30 کیلومتر مترو در سال و بهره‌برداری 25 کیلومتر از آن به شکل عملیاتی تاکید داریم و مطمئن هستیم که متروی تهران در شرایط فعلی امکانات، تجهیزات و توان لازم را دارد و این قطار به راه افتاده در مترو نباید از کار بیافتد.

وی در ادامه با بیان این که خیلی صریح و شفاف می‌گویم که من بر اساس آموزه‌های انقلاب، اسلام و امام یاد گرفته‌ام که از فرهنگ آن‌ها تخطی نکنم، اظهار کرد: هر چه در زندگی خود دارم، به برکت امام و انقلاب است و می‌گویم که اگر آن‌ها نبودند و این انقلاب وجود نداشت، ما هر چقدر آدم‌های باهوشی بودیم، باز هم در آن نظام یک معلم در سر کلاس می‌شدیم که امروز زمان بازنشستگی ما بود، اما امروز به برکت این انقلاب و همسنگری و همرزمی با شهیدان بزرگ که درس زندگی به ما داده‌اند، در جایگاه خدمت به مردم هستیم.

 شهردار تهران با اشاره به برخی اخبار در رسانه‌ها در چند روز گذشته، خاطر نشان کرد: این مساله که یک مدیری را بر اساس صلاحدیدهای سیاسی جابجا کنم، با جوهره شخصی من سازگاری ندارد و یا این که تفسیر می‌کنند که این جابجایی‌ها به کمک دولت بوده کاملا اشتباه است و من شرمم می‌آید که این مسایل را از رادیو و یا برخی از رسانه‌ها می‌شنوم و حتما برای دولت جمهوری اسلامی ایران نیز خوب نخواهد بود که بگویند به خاطر حضور فلانی پول نمی‌دادند و حال پول می‌دهند و اگر این طور بوده باشد، پس عدالت و انسانیت کجا قرار می‌گیرد و جامعه به چه سمتی خواهد رفت؟

 وی تصریح کرد: هرگز اجازه نمی‌دهم که این مسایل در شهرداری پا بگیرد و خودمان نیز نسبت به این مسایل حساسیت داریم.

 قالیباف عنوان کرد: همیشه یاد گرفته‌ام که حرف مرد یکی نیست و اگر اشتباه کردم حرف خود را پس گرفته و آن را تصحیح می‌کنم و حال هم تاکید دارم که این رفت و آمدها به هیچ وجه سیاسی نیست و تحلیل‌های در این رابطه به من نسبت می‌دهند در جوهره من وجود ندارد و من آن را دنبال نمی‌کنم.

 وی اضافه کرد: این رفت و آمدها امری طبیعی است و زمینه نشاط خواهد بود و اساسا خروج مدیران پس از پنج یا هفت سال مسئولیت به نفع مجموعه است و باید راه را برای مدیران جدید باز گذاشت، اما من نمی‌دانم چرا عده‌ای این مساله را از منظر سیاسی و انگ زدن سیاسی نگاه می‌کنند و یا می‌گویند روی مدیران، معامله سیاسی اتفاق افتاده که این مساله بسیار زشت خواهد بود و این افراد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

 شهردار تهران در ادامه به برخی اظهارات در مورد این که گفته می‌شود، چرا استعفای وی را قبلا قبول نکرده‌ام و حال قبول می‌کنم، اشاره کرد و توضیح داد: پاسخ این مساله روشن است و خود هاشمی می‌داند که بارها و بارها علیرغم همه همراهی‌ها استعفای خود را ارائه کرده و بارها در جلسات خصوصی و غیره گفته‌اند که اگر من مدیر نباشم، کمک بیشتری به مترو خواهد بود و من این نگاه را تحسین می‌کنم، چرا که بسیار منصفانه و امکان پذیر است.

 وی خطاب به محسن هاشمی، گفت: شما از امروز فقط مدیرعامل این مجموعه نیستید، اما عضو هیات مدیره و مشاور من در حوزه حمل و نقل و ترافیک خواهید بود و قول می‌دهید که همه توان خود را برای کمک به مترو داشته باشید.

قالیباف در ادامه به سراغ تعریف و معرفی از مدیر جدید مترو که از دوستان 30 ساله‌اش است‌، رفت و افزود: درویشی را از 30 سال پیش و در جریان اقدامات فنی و عمرانی زمان جنگ و قبل از آن می‌شناسم؛ وی دارای 40 سال سابقه فعالیت در کارهای فنی و مهندسی است.

 شهردار تهران اضافه کرد: درویشی به بیان برخی افراد «این کاره هستند» و علاوه بر آشنایی با تونل و بتن و داشتن روحیه جهادی، پر کاری و افتادگی در حوزه‌های مختلف پیمانکاری، طراحی و مشاوره و کارفرمایی حضور داشته‌اند.

 وی در ادامه خطاب به حاضران در جلسه، گفت: هاشمی چند شهردار را به دوره مدیریت خود دیده و می‌داند که ممکن است ما ساختمان شهرداری را برای ساخت مترو نفروشیم، اما حتما مترو مهمترین دغدغه‌ ما بوده و خواهد بود و من این مساله را روز گذشته در حضور رئیس جمهور نیز مطرح کرده و گفته‌ام که تهران بدون مترو با مشکل قابل توجهی مواجه می‌شود و مترو در حال حاضر تبدیل به ستون فقرات شهر تهران شده است.

 محسن هاشمی: کدورتی از کسی ندارم  

محسن هاشمی، مدیرعامل سابق متروی تهران در ابتدای سخنانش ضمن آنکه از حضار خواست تشویق نکنند زیرا موجب استرس وی می‌شود، صحبت‌های خود را با یک بیت شعر از اقبال لاهوری «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست» آغاز کرد و گفت: انسان‌ها پس از تولد باید مثمرثمر باشند و همه ما در تلاشیم تا با خدمت و تلاش صادقانه نام‌مان را جاویدان کنیم، من همیشه این شعر را برای خودم تمرین کرده‌ام، چرا که به من آرامش می‌دهد.

 وی با بیان این که معمولا مراسم‌های تودیع و معارفه را مراسم ترحیم هم می‌نامند، افزود: معمولا این مراسم را به عنوان راهی برای آنکه فرد مرحوم خودش از خودش دفاع کند، قلمداد می‌کنند، اما من این اعتقاد را ندارم، چرا که می‌توانم خودم از عملکردم در هر زمانی دفاع کنم.

 هاشمی در ادامه از حاضران در جلسه و نیز معاونان شهردار و مدیران شهرداری که به مراسم تودیع وی آمده‌اند، تشکر کرد و یادآور شد: قالیباف همواره دو تذکر را به من یادآوری می‌کرد و آن این که درست نیست در شهری نظیر تهران کارگاه‌های مترو و حصار اطراف آن کثیف و آلوده باشد و من اگر چه همواره به این تذکر توجه کردم، اما باز هم نتوانستم آن طور که باید آن را انجام دهم و از مدیرعامل جدید می‌خواهم به این مساله توجه کند، چرا که قطعا این تذکر قالیباف ادامه خواهد داشت.

 مدیرعامل سابق متروی تهران ادامه داد: تذکر بعدی وی به من این بود که در صحبت‌هایم کمتر شوخی کنم و یا مسایل جدی را به شوخی بیان نکنم.

 وی خطاب به شهردار تهران، گفت: امیدوارم در صحبت‌های امروزم نیز این نظرات شما را رعایت کنم، اما اگر باز هم موردی بود من را ببخشید.

 هاشمی در ادامه تصویری از اولین لوکوموتیو بین مرکز تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم به عنوان اولین مجموعه قطار شهری را به حضار نشان داد و تصریح کرد: همواره نسبت به تاریخ بد عمل می‌کنیم و همیشه به جای تعریف از تاریخ آن را تخریب کرده‌ایم، چرا که برای نشان دادن خودمان باید گذشته را تخریب می‌کرده‌ایم، اما من همیشه نسبت به تاریخ توجه داشته‌ام و این مساله را در بعد ریل و قطار به خوبی پیگیری کرده‌ام.

 وی به توجه و پیگیری‌های شهردار تهران برای راه‌اندازی اولین قطار با روش BOT در تهران اشاره کرد و یادآور شد: 125 سال پیش ناصرالدین شاه اولین قطار را بهره‌برداری کرده و سرویس دهی به مردم را آغاز کرده بود و حال امروز جزو آرزوهای من و قالیباف و سایر مدیران شهرداری است که قطاری با همه خصوصیات BOT داشته باشیم و امکان خدمت رسانی به مردم را افزایش دهیم.

 مدیرعامل سابق متروی تهران در ادامه به سابقه پیگیری‌های مترو از طریق آیت الله هاشمی رفسنجانی ـ رئیس جمهور وقت ـ در دهه‌های 50 و 60 اشاره کرد و توضیح داد: مقام معظم رهبری در بازدیدهای خود در آن سال‌ها نسبت به همتی که از طریق آیت الله هاشمی در مورد مترو به کار گرفته شده، تشکر و قدردانی داشته و چون ایشان پدرم هستند، نمی‌توانم از این مساله و تلاش‌های وی بگذرم، چرا که زحمات وی و نمایندگان مجلس آن زمان و خطبه‌ای که در نماز جمعه ارائه کردند،‌ بسیاری از مسئولان و مردم را نسبت به مساله ترافیک و مترو هوشیار کرد و حال بعد از 25 سال از آن زمان متروی تهران از صفر تا 100 بومی شده و مردم به خوبی می‌توانند نتایج تغییرات در مترو را لمس کنند، هر چند که صدا و سیما نسبت به این مساله آن طور که باید نمی‌پردازد.

 وی که در لابه لای اظهارات خود ابیاتی از سعدی و یا اشعاری که خودش سروده است را گنجانده بود، در ادامه سوره والعصر را خواند و اظهار کرد: این سوره همیشه مد نظر من بوده و من توصیه به حق و صبر در آن را بسیار مورد توجه قرار داده و به همه توصیه می‌کنم.

هاشمی در ادامه گزارشی کوتاه از عملکرد خود ارائه کرد و یادآور شد: در قالب طرح جامع تهران برای 15 سال آینده 430 کیلومتر مترو پیش‌بینی‌ شده، اما در طرح مصوب شورای عالی ترافیک رسید، هفت خط که در مجموع حدود 240 کیلومتر می‌شود، به تصویب رسیده که باید در مورد این تفاوت باز هم بررسی‌های لازم صورت گیرد، اما آنچه که من امروز تحویل می‌دهم چهار خط آماده و در حال بهره‌برداری مترو است و از امروز تا پایان سال و نیمه اول سال آینده تعداد قابل توجهی از ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری هستند و تعدادی از قطارهای مترو نیز در گمرک آماده ورود به ناوگان است.

 وی در ادامه از شهردار تهران به خاطر همراهی و توجهی که به مترو داشته تشکر کرد و ادامه داد: زمانی که قالیباف به شهرداری تهران آمد، در شرایط ناامیدی به سر می‌بردیم و من با دادن استعفای خود به وی برنامه رفتن از مترو را داشتم تا دست وی برای انتخاب باز باشد، اما وی با برنامه‌ریزی‌ جدیدی که برای مترو کرد و دستور رسیدن به 15 کیلومتر احداث تونل در سال به جای دو کیلومتر را داد، همه ما در مجموعه مترو متحول شدیم و اگر چه خیلی از همکاران می‌گفتند این شرایط امکان پذیر نیست، اما با کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همراهی‌های دیگری که داشتند، این مساله محقق شده و امروز با 125 کیلومتر خطوط در حال بهره‌برداری و 75 ایستگاه فعال شرایط بسیار مساعدی در مترو داریم.

 مدیرعامل سابق متروی تهران به آوردن چهار دستگاه TBM به متروی تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه دستگاه از این مجموعه فعال است و یک دستگاه آن در حال نصب نهایی است و قطعا با فعال بودن این دستگاه‌ها می‌توانیم سالانه 20 کیلومتر مترو بسازیم و با این شرایط من تاکید می‌کنم که ساخت تونل از ساخت یک پل ساده‌تر، زودتر و ارزان‌تر خواهد بود.

 وی از مدیرعامل جدید و شهردار تهران خواست تا این دستگاه‌ها بر روی زمین نمانده و حداقل 15 متر در روز حفاری داشته باشند، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد، پول مردم به جیب خارجی‌ها رفته و هیچ کاری انجام نشده است.

 هاشمی در ادامه تصویری از کاریکاتور مدیران قبلی مجموعه مترو را ارائه و تصریح کرد: کاریکاتور آقای مرعشی را که گفته‌اند که اخیرا فوت ‌کرده‌اند، نگذاشته‌ام، شاید راضی نباشند، اما کاریکاتور آقایان روحانی ، احمدیان، لطفی، ابراهیمی اصل و خود من، اینجاست.

 وی در ادامه با لحنی طنز و شوخی خطاب به مدیران حاضر و شهردار تهران، گفت: ابتدای سال به من گفتند امسال سیزدهمین سال مدیریت تو در مترو است و ممکن است، نحسی آن تو را بگیرد، من در آن زمان به این مساله باور نداشتم، اما حال به شما می‌گویم که در سیزدهمین سال مدیریت خود در مترو در روز سیزدهم اسفند و در ساعت 13:37 خبر استعفای من روی سایت رسمی شهرداری قرار گرفت.

 مدیرعامل سابق متروی تهران در ادامه خطاب پرسنل متروی تهران، گفت: در این سال‌ها با این افراد که بهترین و مهربانترین افراد بودند، ارتباط داشته‌ام و حال بدترین زمان و غم انگیزترین موضوع برای من جدا شدن از این افراد است.

 وی ادامه داد: در این 17 سال طوری کار کردیم که لازم نبود کسی از بین ما جدا شود و ما در قالب یک خانواده‌ با هم بودیم و اگر چه دلخوری‌هایی از هم داشتیم، اما باز هم این همراهی و همدلی وجود داشت و من حال از همه آن‌ها تشکر می‌کنم که فریادها و دادهای من را تحمل ‌کرده‌اند.

 هاشمی که در زمان بیان این اظهارات بغض داشت، لحظاتی صحبت خود را قطع کرد و در خاتمه اظهار کرد:‌ از شما که در این سال‌ها مرا همراهی کرده‌اید، خداحافظی نمی‌کنم و از همه معاونان، کارکنان و حتی مدیران دولتی تشکر می‌کنم، چرا که می‌دانم آن‌ها نیز با همه وجود خود تلاش در جهت کمک به مترو داشته‌اند و قطعا آن‌ها مقصر نیستند و من هیچ کدورتی از هیچ کس ندارم.

همچنین مدیرعامل سابق متروی تهران در پایان مراسم تودیع خود در حالی که با اصرار خبرنگاران برای صحبت مواجه شد، در جمع آن‌ها حضور یافت و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

 وی با اعلام این که در این سال‌ها و در زمان جابجایی هر شهرداری، استعفایم را روی میزشان می‌گذاشتم، اما آنها نمی‌پذیرفتند، گفت: از دولت می‌خواهم تا به مدیرعامل جدید کمک کند و نگویند اگر کمک کنیم این شائبه پیش می‌آید که به مدیر قبلی کمک نشده و حال به این مدیر هم کمک نمی‌کنیم.

 وی بهترین خاطره خود را سال‌های ابتدایی شلوغی مترو و فعال شدن سه ایستگاه اولیه آن برشمرد و گفت: در سال‌های اول افتتاح مترو مسافر کم بود و خیلی‌ها می‌گفتند مترو جواب نداده و رسانه‌ها می‌نوشتند ادامه فعالیت مترو در هاله‌ای از ابهام است، اما با افتتاح ایستگاه امام خمینی (ره) استقبال مردم زیاد شد و علیرغم کم بودن واگن‌ها، شرایط بسیار مساعد پیش می‌رفت.

 مدیرعامل سابق متروی تهران افزود: در این سال‌ها هر وقت دچار مشکل و بحران می‌شدم، سوار قطار شده و با مسافران حرف می‌زدم و در این شرایط حالم خوب می‌شد.

 وی تلخ‌ترین حادثه دوران فعالیت خود در این سال‌ها را سقوط یک زن نابینا بر روی ریل‌های مترو و جان باختن وی برشمرد و ادامه داد: در این سال‌ها سه میلیارد نفر را جابجا کردیم، اما هیچ مسافری کشته نشد و من امیدوارم چنین حادثه‌ای دیگر برای هیچ یک از شهروندان رخ ندهد و از مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو خواسته‌ام و امیدوارم، پس از من هم پیگیری کنند تا افراد روشندل در زمان ورود و خروج از ایستگاه‌های مترو توسط پرسنل همراهی شوند.

 هاشمی در پاسخ به این سوال که مهمترین علت استعفای شما چه بود؟ توضیح داد: در طول این سال‌ها و در زمان هر شهرداری که جابجا می‌شد، من استعفای خودم را ارائه می‌کردم؛ در زمان حضور احمدی نژاد در شهرداری استعفا دادم که نپذیرفتند؛ در زمان رئیس جمهور شدن وی و قبل از رفتن از شهرداری نیز مجددا استعفا دادم که باز هم پذیرفته نشد و در زمان حضور قالیباف نیز باز استعفا دادم تا در صورت صلاحدید مدیر دیگری جایگزین شود.

 وی افزود: اساسا مدیران پس از هشت سال فعالیت در یک مجموعه فکرشان فسیل می‌شود و نوآوری آن‌ها از بین می‌رود، اما بهتر است پس از رفتن آن‌ها از تجربیاتشان استفاده شود.

 مدیرعامل سابق متروی تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با حجم اعتبارات پرداخت شده از سوی دولت و ورود واگن‌های جدید، خاطر نشان کرد: اجازه بدهید دیگر در مورد این مسایل حرفی نزنم، اما از دولت می‌خواهم تا به مدیر جدید کمک کند، چرا که مترو بدون پول درجا می‌زند.

 وی ادامه داد: بهتر است، اعتبارات مترو پرداخت شود و نگویند اگر به مدیر جدید پول بدهیم، این شائبه پیش می‌آید که به مدیر قبلی اعتبار ندادند و حال به این یکی پرداخت می‌کنند.

 هاشمی در ادامه یکی از رمزهای موفقیت خود را رابطه خوب با خبرنگاران برشمرد و یادآور شد: با ارتباط سریع و دوستانه‌ای که با خبرنگاران حتی در زمان ریزش تونل‌ها داشتم، اخبار درست و سالم به رسانه‌ها می‌رسید.

 وی در پاسخ به این سوال که پس از این چه خواهید کرد؟ پاسخ داد: علاوه بر فعالیت خود در متروی تهران به فعالیت خود در دفتر نشر معارف انقلاب که به انتشار و چاپ تاریخ معاصر از دیدگاه پدرم می‌پردازد، ادامه می‌دهم.

 مدیرعامل سابق متروی تهران عنوان کرد: فعلا که قالیباف گفته‌اند جابجا شده‌ام، چرا که اگر مرا برداشته بودند، می‌شد برکناری.

 وی اضافه کرد: من هم شبیه پدرم خاطراتم را مفصل‌تر می‌نویسم، شاید روزی پسرم خاطراتم را منتشر کند.

 مدیرعامل جدید مترو تهران: پروژه‌های عمرانی نیازمند فضایی آرام و به دور از هیاهوی سیاسی هستند

 وهاب درویشی ـ مدیرعامل جدید مترو تهران ـ نیز در این مراسم تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی علاوه بر داشتن یک مدیر و کادر فنی مناسب، نیازمند اعتبار و فضای آرام و به دور از هیاهوی سیاسی هستند.

 وی که پیش از این در قرارگاه خاتم النبیاء فعال بود، امروز در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید مترو تهران با اعلام این که من به عنوان یک پاسدار، سنبل تشویق را صلوات می‌دانم، از حاضران خواست تا در شروع صحبت‌هایش وی را با ذکر یک صلوات همراهی کنند.

 درویشی صحبت‌های خود را با اشاره به اهمیت مترو تهران در رفع آلودگی هوا و معضل ترافیک آغاز کرد و افزود: توسعه مترو با شعار «دولت خدمتگزار» در ایجاد عدالت نیز سازگاری و همسویی دارد.

 مدیرعامل جدید مترو تهران یادآور شد: پروژه‌های مترو به اعتبار، فضای آرام و به دور از مسایل و هیاهوهای سیاسی نیاز دارند.

 وی با بیان این که مترو به عامل سوم دیگری که کادر فنی و «آدم‌های این کاره» است، نیاز دارد، تصریح کرد: علاوه بر مدیریت دو بخش قبلی، بخش سوم نیز با من است و امیدوارم با توجه به سابقه کار عمرانی‌ام در سال‌های گذشته این وظیفه را درست انجام دهم.

 درویشی از محسن هاشمی به عنوان یک شهروند و یک مدیر که در مجموعه مترو تلاش کرده است، تشکر کرد و خطاب به پرسنل مجموعه مترو، گفت: از شما می‌خواهم همانند مدیر قبلی خود، من را نیز در طول فعالیتم همراهی کنید.

در پایان این مراسم تعدادی از معاونان، مدیران و کارکنان و پیمانکاران زیرمجموعه مترو تهران با ارائه لوح یادبود از محسن هاشمی تقدیر کردند، همچنین لوح تقدیر و یک جلد قرآن کریم از سوی شهردار تهران به همراه حکم مشاوره محسن هاشمی به وی تقدیم شد.

کد خبر 129956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز