همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: آیا تا به حال به بازارهای سنتی یا محلی توجه کردید؟ بازارهایی که زنان در آن نقش اول را ایفا می کنند.

بازار واژه‌ی فارسی که ریشه در زبان پهلوی دارد. بازار به معنای مکان قیمت‌ها است. بازار تنها محل مبادله کالا و محصول نیست. بلکه مکانی برای معرفی آداب، فرهنگ، سنت ها و روش های زندگی مردم نواحی مختلف جهان است.

 بازار های سنتی از این هم فراتر می‌روند، یعنی این بازارها می‌تواند، ‌مکانی برای آشنایی‌، دوستی‌، دیدارها و... باشند. دوستی و آشنایی‌هایی که منجر به دستگیری از مردم، کمک به همنوع و حتی پیوندهای قوم و خویشی می‌شوند.

بازارهای سنتی همواره بعنوان قسمتی از نمود فرهنگی هر قوم و ملتی مطرح بوده و هستند. شما با نگاهی به بازار می‌توانید از گذشته های دور آنها اطلاعاتی  بدست آورید.

کسب و کار و چرخش بازار را همیشه  نمود و جنسیت مردانه داشته و دارد. ولی این بار ما با بازارهای زنانه سرکارداریم. بازارهایی که در نوع خود خاص و بی نظیرند.

بازارهای کشورهای شرق و آسیا همیشه مورد توجه جهانیان بوده و هست. بازارهایی که درون آن هر‌غنچه که بخواهی بصورت مرموزی یافت می شود.

تعدادی از این بازارهای سنتی بسیار عجیب، جالب و در نوع خود خاص هستند. مانند بازارهای سنتی شناور که اکثر زنان عهده‌دار آن هستند.

تصاویری  که از این بازارها می بینید به نوعی به بازارهای سنتی زنانه شناخته شده‌اند. این مکان‌ها با فضای زنانه باید یک بازار بی نظیر، لطیف و زیبا باشند. بیایید باهم به یک خرید دوست داشتنی برویم.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴